טיפים לנשנוש בריא בקיץ

עפר גדנקן No Comments on טיפים לנשנוש בריא בקיץ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אכילה בין הארוחות זוכה לעיתים לתדמית רעה, אך לכרסום במהלך היום ישנם כמה יתרונות בריאותיים משמעותיים, מסבירה רונית דוייב מנהלת מדעית אבוט, יצרנית סימילאק למהדרין. נשנושים בריאים יכולים לעזור לנו להימנע ממוקשי דיאטה נפוצים. נשנוש נכון יפיג את הרעב כך שנרגיש יותר בשליטה ונקבל אספקת אנרגיה יציבה, בזמן שאנו ממתינים לארוחה הבאה.

רונית דוייב, מנהלת מדעית אבוט יצרנית סימילאק למהדרין, מסבירה כי למעשה, אכילת כמה ארוחות קלות לאורך היום יכולה להיות בריאה יותר מאכילה של מעט ארוחות גדולות. אם ברצונכם לחטוף ארוחה קלה, כדאי לעשות זאת בחוכמה. נסו את ששת הטיפים האלה לשיפור הרגלי האכילה שלכם והתחילו לנשנש בדרך הנכונה.

  1. סיפרו את הקלוריות

יש סיבה לכך שארוחה קלה נקראת 'קלה'. היא לא אמורה להיות ארוחה מלאה. נשנוש קל יכיל בין 200 ל-300 קלוריות. אם אוכלים מעט מידי קלוריות (100 קלוריות), סביר להניח שתמצאו את עצמכם מושיטים את היד לעוד אחת כזאת, תוך פחות משעה. למניעת 'מתקפת נשנושים', הכינו לעצמכם צלחת קטנה, במקום לאכול ישר מתוך שקית או מתוך אריזה.

  1. התמלאו בסיבים תזונתיים

כאשר רוצים נשנוש שישביע אותנו, סיבים הם הבחירה הטובה ביותר. במחקר שפורסם ב – Annals of Internal Medicine נמצא שאנשים שהוסיפו סיבים לתפריט שלהם, בלי לשנות שום דבר נוסף, ירדו במשקל, הורידו את רמות לחץ הדם ושיפרו את תגובת האינסולין שלהם. מזונות עשירים בסיבים כוללים שיבולת שועל, אגוזים, דגנים מלאים, חומוס וירקות.

  1. בחרו בחלבונים

חלבון הוא "המשת"פ" של הסיבים. ארוחה קטנה עשירה בחלבון כמו יוגורט, גבינה, פסטרמה או חמאת בוטנים, יכולה לעזור בשליטה על הרעב ולשמור עלינו שבעים לעומת אכילת מזון עשיר בשומן.

  1. אכלו עם מודעות

אנשים רבים נוטים לנשנש תוך כדי קריאה ועוד. כשהאכילה הופכת לאכילה לא מודעת, אפשר בקלות לאכול יותר מידי קלוריות ולעלות במשקל. שימו לב למה שאתם אוכלים באמצעות הסרה של הסחות דעת ולקיחת הפסקות בין ביס לביס. מחקרים מראים שאכילה מודעת יכולה למנוע התקפי אכילה ולתמוך בירידה במשקל. כשאתם מסיימים לאכול, צחצחו שיניים כדי למנוע מעצמכם את הטיול הבא למזווה.

  1. תכננו מראש

הכנת נשנוש או ארוחת ביניים אינה חייבת להיות טרחה גדלה! הכינו אותה ביחד עם הילדים כחלק מפעילויות השגרה המשפחתיות. מלאו כמה שקיות בחטיפים הבריאים האהובים עליכם, ושימרו אותם בהישג יד, לדרך או לארוחות בית הספר של הילדים.

  1. צרו את הצירופים שלכם

נשנוש לא חייב להיות תמיד אותם הבייגלה או התפוח המשעממים. היו יצירתיים וצרו את הצירופים המקוריים שלכם. כך גם תוסיפו יותר רכיבים תזונתיים מגוונים לתפריט שלכם וגם יהיה לכם משהו נחמד לצפות לו. ערבבו, לדוגמה, קורנפלקס דגנים מלאים עם בייגלה, אגוזים וצימוקים וכך תיצרו נשנוש בריא שהוא גם מתוק וגם מלוח. גרגירי חומוס וגזרים הם אופציה טובה נוספת וכך גם קרקר שיבולת שועל עם קוביות גבינה צהובה וענבים.

בכל שאלה בנושא תזונת תינוקך ניתן לפנות למוקד "צוות המומחים" של סימילאק, הכולל דיאטניות קליניות בטלפון 1800-65-65-01.



0 תגובות