מלך יקר: מלך תאילנד החדש העביר את אוצר בית המלוכה לכיסו הפרטי

מוטי סבן No Comments on מלך יקר: מלך תאילנד החדש העביר את אוצר בית המלוכה לכיסו הפרטי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משפחת המלוכה בתאילנד היא המשפחה העשירה בעולם בין בתע המלוכה, המלך האחרון שמלך בתאילנד עד 2016 בהומיבול אדוליאדג', מלך יותר מכל מלך אחר בהיסטוריה המודרנית, שנות מלכותו היו כ-70 שנה. בזמן הזה צבר המלך רכוש בסך 30 מיליארד דולר.

לאחר מותו נתמנה בנו יחידו מאהה וג'יראלונגקון המכונה "ראמה העשירי" למלוך אחריו, בנו איש צבא גנרל בצבא תאילנד ואף שימש כטייס F16, אדם שונה מאביו שמתנהג בצורה פחות מכובדת ומנהל אורח חיים שלא תואם את אורחות בית המלוכה.

בדירוג של מגזין "פורבס" המעריך את הונם של האנשי העשירים בעולם עולה הונו של מלך תאילנד מעל כולם. הונו המוערך של המלך אדוליאדג' ביותר מ-30 מיליארד דולר, חלק ממקור הרכוש הם הנכסים המוחזקים על ידי סוכנות הרכוש של הכתר.

אביו של וג'יראלונגקון, שמלך לאורך שבעה עשורים, צבר את עושרו אך העסיק מומחים מקצועיים שינהלו את רכושו ויצגו את האינטרסים העסקיים של המדינה. אך אם עד היום ניהל המלך הקודם את עושרו כחלק מהכסף של המדינה ונחשב ככסף השייך לאוצר המדינה, הרי שבנו לקח את כל עושרו העצום והעביר אותם לחשבנו האישי.

בנו לא ביזבז זמן וכבר ביסס את שליטתו המוחלטת על הנכסים בשנה שעברה. חלק מניירות הערך בשתי חברות גדולות, שנשלטו על ידי סוכנות הרכוש, כבר הועברו לשליטתו של ג'יראלונגקון.

בנו החליף את האנשים ששירתו את אביו בשמירה על הכספים וקידום העסקים, במקומם שם את אנשיו. מרגע שהעביר את הרכוש הענק לכיסו הפרטי, כל הכסף מחוייב במיסוי כמו כל אזרח. חלק מן החברות שברשותו נמצאים: בנק סאם תאילנד, חברת נדל"ן בנקוק, וחברות בטון ופלדה.

בדירוג בתי המלוכה ב"פורבס" תאילנד הגיעה למקום הראשון בפער עצום: מלך תאילנד, מאהה וג'יראלונגקון – 30 מיליארד דולר. סולטן ברוניי, חסן אל בולקיה– 20 מיליארד דולר. קאליפה בן זאייד, אמיר אבו דאבי – 15 מיליארד דולר.  מלכת אנגליה אליזבת' – 500 מיליון דולר.

 

בנקוק. צילום:פלאש90)



0 תגובות