מוזס: "אם חוק הגיוס יעבור במתכונתו הנוכחית – נפרוש"

    עמית דניאל No Comments on מוזס: "אם חוק הגיוס יעבור במתכונתו הנוכחית – נפרוש"

    ח"כ מנחם אליעזר מוזס תוקף את חוק הגיוס שהגישה הוועדה שמינה שר הביטחון אביגדור ליברמן וקבע: "חוק שמזכיר את גזירת הקנטוניסטים; אם החוק יעבור, גם בלעדינו, אנחנו נפרוש" | מעריך: "או שיחזרו להצעה שלנו במסגרת פסקת ההתגברות או שהוועדה, סוף סוף, תשב גם עם חברי הכנסת החרדיים"

    ח"כ מוזס צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, שוחח עם בצלאל קאהן ב"מהדורת הבוקר" והתייחס לסערה סביב חוק הגיוס שהגישה וועדת משרד הביטחון שמינה השר הממונה, אביגדור ליברמן. מוזס הציג קו תקיף ונחרץ כנגד החוק ואמר כי במקרה שהחוק יעבור, אגודת ישראל, לא תהיה שותפה לקואליציה.

    "אני מאוכזב מהוועדה המקצועית הזו כאשר גיליתי מסקנות פוליטיות בדו"ח הזה" אמר ותקף: "ח"כ אלעזר שטרן וח"כ יאיר לפיד השתתפו בדיונים הללו. אותנו, כאנשי יהדות התורה לא הזמינו כי אנחנו לא מקצועיים אבל שטרן ולפיד, כן?"

    על החלטת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שהתכנסה ביום חמישי האחרון, אמר: "מועצת גדולי התורה החליטה שעולם הישיבות הוא לא בית היוצר לחיילי צה"ל. הוא בית יוצר לתלמידי חכמים ולרבנים. סנקציות כלכליות ואחרות לא חשובות לנו, זה לא מה שישנה. אנחנו לא מפרישים בחורים לצה"ל, עולם הישיבות הוא לא הספק של חיילי צה"ל".

    לדבריו, מסקנות הוועדה מזכירות לו אירועים היסטוריים "כל יישוב שלא נתן מספיק חיילים לצאר, היו מענישים אותו. זה מזכיר את תקופת הקנטוניסטים. אמרתי את זה בכנסת והשתוללו".

    מוזס טען: "כמה לא חרדים לא מתגייסים לצה"ל לא מסיבות בריאותיות אלא מפציפיסטים? יש אישי ציבור שהילדים שלהם לא משרתים מסיבות כאלו ואחרות".

    בריאיון, הציג מוזס, קו תקיף כנגד החוק המוצע ואמר "אני לא יכול להיות שותף לקואליציה שמעבירה כזה חוק. זו החלטה של מועצת גדולי התורה. גם אם זה יעבור בלעדינו, עלינו לפרוש. אנחנו לא מסכימים לזה בשום פנים ואופן".

    בכל הערכה שלו, ח"כ מוזס יוצא מנקודת הנחה שהחוק המוצע לא יעבור. "אני מעריך שאו שיחזרו להצעה הטרומית שלנו עם פסקת ההתגברות או שיבואו שר הביטחון והוועדה, שאמורה להיות מקצועית, ויישבו איתנו. אם החוק הזה יעבור בלעדינו אנחנו פורשים" הוא מבהיר.



    0 תגובות