מסע קול חי בפולין: היום הראשון

    עמית דניאל No Comments on מסע קול חי בפולין: היום הראשון

    המסע המטלטל של בני משפחת קול חי לפולין: אנדרטת רפפורט, מחנה טרבלינקה, בית העלמין היהודי ואבני דרך משמעותיות בשואת העם היהודי באירופה

    צילום: מנדי אור
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בני משפחת קול חי נמצאים בימים אלו במסע מטלטל על אדמת פולין. מסע בין מחנות הריכוז וההשמדה, לנקודות בהן אם רק מבחינים, ניתן לחוש את החיים היהודיים שנגדעו בדרך אכזרית ונוראה על ידי הנאצים הארורים ימ"ש. המסע נערך על ידי חברת "בעקבות" ובהדרכתו של המרצה הבכיר, הרב מרדכי נויגרשל.

    אתמול, ביום המסע הראשון, החלה החבורה את דרכה בבית העלמין היהודי הגדול – אוקופובה. שם, על ציוניהם של גדולי עולם התורה ומייסדי עולם הישיבות, שפכה החבורה את צקון לחשה בתפילה וברגש.

    צילום: מנדי אור

    משם נמשך המסע לבית הכנסת נוז'יק ולאנדרטת רפפורט. מהאנדרטה, שם יצא מרד גטו ורשה, המשיכו בני החבורה למחנה טרבלינקה. במחנה, די היה לעצום את העיניים, להקשיב לרב נויגרשל מתאר את המראות שהיו ממש במקום בו נעמדו ולתת לדמעות ליזול מאליהן. וכידוע, במקום שאין מילים, יש מנגינה. ומנגינות היו. ועוד איך היו.

    פולין היום הראשון צילום מנדי אור (2) פולין היום הראשון צילום מנדי אור (3) פולין היום הראשון צילום מנדי אור (4) פולין היום הראשון צילום מנדי אור (5) פולין היום הראשון צילום מנדי אור (10) פולין היום הראשון צילום מנדי אור (11)

    צילום: מנדי אור



    0 תגובות