בן צור: "בדו"ח ליברמן יש סנקציות כלכליות; יש ניסוחים שלא נסכים עליהם"

    עמית דניאל No Comments on בן צור: "בדו"ח ליברמן יש סנקציות כלכליות; יש ניסוחים שלא נסכים עליהם"

    חבר הכנסת יואב בן צור סבור כי תושג הסכמה בנוגע לחוק גיוס מתוקן ושלוות בני הישיבות תשוב: יוסדר מעמדם של בני הישיבות; החוק יעבור במושב הקיץ הזה • בנוגע לחוק הגיור חושף: נקדם את חוק הגיור של השר דרעי שקובע בין היתר כי בתי הדין החרדיים בפרטיים לא יוכלו לגייר

    השר יואב בן צור צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוק הגיוס. יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ יואב בן צור, שוחח עם אפרים דוד ב"מהדורת הבוקר" והתייחס למסקנות דו"ח הוועדה המקצועית שמינה שר הביטחון אביגדור ליברמן. "המטרה שלנו היא להעביר את חוק הגיוס" הבהיר בתחילת השיחה וקבע: "הדרך פחות חשובה".

    לשאלת המראיין מה כולל החוק, אמר בן צור: "אנחנו יודעים שיש בחוק הזה סנקציות כלכליות אבל לא פליליות. יש שם ניסוחים בעייתיים שלא נסכים עליהם, אבל נעבוד על זה ונגיע להסכם".

    בן צור אמר כי "כשיהיה חוק גיוס סופי ומוסכם, נביא אותו לפתחם של גדולי ישראל. אנחנו מאמינים שסוף סוף יוסדר מעמדם של לומדי התורה שפועלים בשליחות קודש וישים קץ לאי הוודאות שהם חווים. אני מאמין שזה יהיה במושב הקיץ הזה, אני לא רואה אפשרות אחרת". כזכור, ההסכם בין המפלגות החרדיות לשאר חברות הקואליציה הוא, שחוק הגיוס המתוקן יעבור בקריאה שניה ושלישית במושב הקיץ הנוכחי.

    באשר ליחסם של המפלגות החרדיות למעטפת הרוחנית שתהיה לחרדים שכבר התגייסו, אמר בן צור: "בחוק הגיוס לא מתעסקים במעטפת הרוחנית של חיילים שהתגייסו אבל כמובן שמגיע להם את זה. אנחנו לא מעודדים להתגייס אבל מי שנאלץ להתגייס, ניתן לו מעטפת רוחנית מתאימה. את זה נשיג מול משרד הביטחון בצורה נפרדת", אמר.

    בנוגע לחוק הגיור והסערה סביב מסקנות ועדת ניסים שהוגשו לראש הממשלה בשבוע שעבר, אמר בן צור: "ראש הממשלה יודע היטב את עמדתנו והיטיב לבטא זאת אתמול שר הפנים דרעי שהנושא בסמכותו. הסטטוס קוו לא ישתנה. הגיורים צריכים להיות בסמכות הרבנות הראשית בלבד, זה יהרג ולא יעבור".

    לדבריו: "אי אפשר להתיר לאנשים בעלי אינטרסים שונים, להיכנס לעם היהודי. אנחנו לא יכולים להסכים לגיורים שלא על פי ההלכה. זה צריך להיעשות על ידי גופים ממלכתיים כמו הרבנות הראשית לישראל ועל ידי בתי הדין לגיור שלה".

    בן צור סבור "כשראש הממשלה יבין את הנחישות של המפלגות החרדיות והדתיות, הדו"ח הזה ייגנז ויהיה חוק שיהיה טוב לכולם".

    וכשהוא אומר חוק טוב הוא מתכוון לחוק של שר הפנים אריה דרעי, "יש חוק של דרעי שמסדיר את הנושא של הגיור בצורה מסודרת. רק גיורים של הרבנויות יוכרו. גיורים גם של בתי הדין החרדיים הפרטיים גם לא יוכרו", הוא אומר. לדבריו "כשצריכים לתקן, צריכים להקריב משהו. אם זו תהיה ההקרבה, והיה זה שכרנו".

    האזינו:



    0 תגובות