כך תשמרו על המפרקים שלכם

עפר גדנקן No Comments on כך תשמרו על המפרקים שלכם
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

1. השרירים מהווים כמחצית ממשקל הגוף שלכם וכ-206 עצמות מחזיקות אותו, ועוד לא דיברנו על מספרם הרב של המפרקים ובהם הסחוסים והרצועות שמחברים אותם. מערכת השלד והשרירים היא מערכת מורכבת, יש שיאמרו מסובכת. כדי לתחזק אותה צעירה ובריאה, חייבים לעסוק בפעילות גופנית כלשהי. ובמיוחד ככל שמתבגרים. אבל זהירות: האם אתם יודעים כיצד לשמור על המפרקים שלכם?

2. כל חבלה הכי קטנה, סיבוב קרסול, החלקה ונפילה ברחוב, אפילו אירוע אזוטרי כמו ברך ש"נדפקת" בפינת השולחן או הכיסא, תנועה חדה ופתאומית שגורמת ל"קנק", שלא לדבר על ספורט אתגרי: בכל מצב משהו יכול לזוז, להיקרע, להיסדק…חבלות כאלו גורמות לטראומה במקום ולתהליכים דלקתיים.

3. כאבים שרירים הם האופייניים ביותר ועל רובנו נגזר לסבול מהם פה ושם, ובעיקר בגב, בצוואר וברגליים – מהכפות, דרך הברכיים ועד לירכיים. ומה בנוגע לשחיקת סחוסים? ובכן, גם כאן מדובר בבעיה כאובה, תרתי משמע, שעל פי הנתונים, כ-80% מבני 65 ומעלה עלולים לסבול ממנה. אצל צעירים יותר אוסטיאוארתריטיס מתרחשת בדרך כלל אחרי חבלה, כמו קריעה של רצועות הברכיים. גם כאן מדובר בתהליכים דלקתיים.

4. כידוע, שחיקת סחוסים, אוסטיאוארתריטיס, היא מצב ניווני של המפרקים שמתחיל בסביבות גיל 40 כחלק מתהליכי ההזדקנות של הגוף. הראשונים להיפגע הם אותם מפרקים שנמצאים בתנועה ושנושאים את משקל הגוף – ולכן גם עודף משקל תורם לתהליך – כמו מפרקי הברכיים והירכיים. ואולם בעוד שבגילאים צעירים הסחוסים בונים את עצמם כל העת מחדש, בגילאים מבוגרים יותר קצב הבנייה פוחת בהדרגה עד שאינו מדביק את קצב הבנייה.

5. איך יודעים שיש שחיקת סחוסים. ובכן, יודעים את זה בכל פעם שמנסים לקום מהכיסא ומפרקי הרגליים "חורקים", מרגישים בזה בבוקר, כשמבקשים לרדת מהמיטה והברכיים נוקשות, נפוחות. אצל צעירים יותר אוסטיאוארתריטיס מתרחשת בדרך כלל אחרי חבלה, כמו קריעה של רצועות הברכיים. כדאי לשקול הוספת רכיבים כמו ,אפלפין , כורכום (שני הרכיבים נמצאים במוצר MGC של אלטמן )אומגה 3 (אלספה).

6. ספורט טוב לבריאות, בכך אין כל ספק. אבל צריך גם לדעת איך לבצע וממה להיזהר, כי ככל שהפעילות עצימה יותר, הסיכון לפגיעות ולפציעות גדול יותר וכן יצירת דלקתיות. ובעיקר כשזה קשור למפרקים (כמו בברכיים) ומפרקים קטנים (כמו בקרסוליים ובכפות הרגליים). הפגיעה יכולה להיות ברקמות הקשות (סדק, שבר) או ברכות (נקע, קריעה של רצועות או שחיקה של סחוס).

7. מה אתם יכולים לעשות נגד הכאבים? המון! ישנן תרופות לשיכוך כאבים ודלקת ללא סטרואידים (NSAID), הנמכרות ללא מרשם ועשויות להקל אך אסורות בשימוש ממושך. טראומיל של אלטמן – תכשיר הומיאופתי למריחה על כאבי שרירים, כאבי מפרקים וחבלות. אפשר להניח קומפרסים קרים, זו גם שיטה שנוהגים בה מאמני ספורט להקלת כאבים אצל ספורטאים מקצועיים שעשויים להקל. וישנם גם תוספי תזונה המכילים רכיבים אנטי דלקתיים כמו כורכום ואפלפין הנמצאים בתכשירMGC של אלטמן.

8. תוספי תזונה שילוב נכון של חומרים מוביל להעצמה של ההשפעה של כל אחד מהם . בחירה של החומרים השונים, בחירה של המינון הנכון של כל אחד מהם ויצירת פורמולציה נכונה המשלבת רכיבים במינונים נכונים כורכום לפחות 500 מ"ג ו-100 מ"ג אפלפין יובילו למוצר מצוין שמנצל את התכונות הטובות של הרכיבים ומפחית את תופעות הלוואי .האפשריות. זוהי למעשה הסינרגיסטיות של שני חומרים: סינרגיסטיות משמעה שהשילוב של שני דברים משמעותי יותר מכל אחד בנפרד. שני הרכיבים נמצאים במוצר MGC החדש.

9. תוספי כורכום המקלים על מצבים דלקתיים, תוספים המכילים אפלאפין – מיצוי פטנטי של שרף שמעכב מצב דלקתי ומקל את הכאב .



0 תגובות