כל מה שרציתם לדעת על רגישות בשיניים

    עפר גדנקן No Comments on כל מה שרציתם לדעת על רגישות בשיניים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקיץ הגיע וזה אומר שהים, הבריכה ושלל אטרקציות נוספות כבר מחכות לנו ממש מעבר לפינה. אבל אם נודה רגע באמת, הדברים הטובים ביותר בקיץ הם קרים, אם לא קפואים. שתייה קרה ומרעננת באמצע יום העבודה או אבטיח צונן בערב לאחר היום העמוס, הם רק חלק מהדברים שהקיץ לא יהיה קיץ בלעדיהם. עם זאת, לחלקנו החוויה הנעימה הזו יכולה להיות גם מאוד כואבת.

    קוראים לזה רגישות בשיניים וזו תופעה נפוצה למדי. מחקרים מראים כי אחד מכל ארבעה אנשים סובל מהתופעה אשר פוגעת באופן מובהק באיכות החיים שלנו, וברוב המוחלט של המקרים, זה יהיה המשהו הקר הזה שיקפיץ את תחושת הכאב.

    למה זה קורה ומה ניתן לעשות?
    השיניים שלנו בנויות ממספר שכבות כאשר רק השכבה החיצונית ביותר וחסרת התחושה, שהיא זגוגית השן, אמורה להיות חשופה לחלל הפה. כאשר מסיבה כלשהי זגוגית השן נשחקת או לחילופין החניכיים נסוגות, נחשפת שכבה פנימית יותר של השן שנקראת דנטין, אשר מכילה בתוכה קצוות עצבים המעבירים תחושת כאב. מאחר וזגוגית השן ורקמת החניכיים, אם אבדו, לא נוצרות חזרה מעצמן, הדנטין נשאר חשוף לגירויים חיצוניים ונוצרת תחושת הרגישות הכרונית.
    נסיגת חניכיים תהיה בדרך כלל הגורם הראשון לחשיפת דנטין. אם בעקבות צחצוח אגרסיבי מדי או מחלת חניכיים, החניכיים נסוגות ונחשף שורש השן הבנוי ברובו מדנטין, כתוצאה מכך, במקרים רבים תופיע רגישות. בנוסף, חשיפה מוגברת למאכלים ומשקאות חומציים יכולה לגרום למשל לשחיקה חומצית של זגוגית השן ולחשיפת הדנטין, שנמצא ממש מתחתיה.

    אם גם אתם סובלים מרגישות ברמה כזו או אחרת בשיניים, אל תתייאשו. הדבר הראשון שמומלץ לכם לעשות הוא להגיע אל רופא השיניים, אשר יאבחן את מקור הכאב. במקרים מסוימים, ייתכן וישנה בעיה שאינה קשורה לרגישות יתר ושדורשת טיפול מיידי, כגון חורים בשיניים לדוגמא. אם הרופא אכן יאבחן שמדובר ברגישות יתר כתוצאה מחשיפת דנטין, הוא יוכל להמליץ לכם בהתאם לחומרת הבעיה, על טיפול ביתי באמצעות משחת שיניים נגד רגישות או לחילופין על טיפול מרפאתי.

    משחות השיניים נגד רגישות נמצאות בשוק מוצרי היגיינת הפה כבר קרוב ל-60 שנה. הטכנולוגיה הראשונה והפשוטה ביותר שהומצאה מבוססת על תוספת מלחי אשלגן למשחת השיניים, אשר מטרתם היא שיבוש ההולכה העצבית הגורמת לתחושת הכאב. טכנולוגיה המבוססת על מלחי אשלגן מקלה בדרך כלל לאחר זמן ממושך למדי ומותנית בשימוש יומיומי במשחה. מאז ועד היום הטכנולוגיות השתכללו וכיום ישנן משחות אשר הוכחו במחקרים קליניים כבעלות יכולת לאטום את צינוריות הדנטין החשוף ולספק הקלה מיידית לאחר עיסוי מקומי עם המשחה על האזור הרגיש. ההקלה מתמשכת בצחצוח יומיומי במשחה. המשחות המתקדמות ביותר גם נותנות מענה לצרכים נוספים כגון שמירה על תוצאות הלבנה או אפילו סיוע במניעת בעיות חניכיים, אשר כאמור מובילות לנסיגת חניכיים והופעת הרגישות מלכתחילה. רופא השיניים והשיננית יוכלו להמליץ לכם על המשחה הנכונה עבורכם כדי שגם אתם תוכלו ליהנות הקיץ כמו כולם.

    קולגייט מציעה מגוון משחות שיניים לטיפול בשיניים רגישות, לדוגמא:
    משחת השיניים סנסטיב פרו-רליף Repair&Prevent המיועדת לטיפול בשיניים רגישות. משחת השיניים בעלת טכנולוגיה ייחודית המותאמת לטיפול ולהקלה מיידית לאורך זמן. הפורמולה מכילה אבץ, אשר מהווה חומר אנטי בקטריאלי שהוכח כמפחית רובד חיידקים ובכך מסייע במניעת בעיות חניכיים הגורמות לנסיגת חניכיים. המשחה מתחילה לפעול ברגע שהיא באה במגע ישיר עם השן. תעלות הדנטין הפתוחות בשן נאטמות על-ידי טכנולוגיית פרו-ארגין הייחודית למשחה זאת. בשימוש יומיומי המשחה בונה מחסום ארוך טווח המשמש כשכבת איטום שמגנה בפני רגישות. מחקרים מוכיחים כי ההקלה הינה מתמשכת בצחצוח יומיומי.
    בשונה מהמשחות האחרות לרגישות, המבוססות על טכנולוגיה מאלחשת את הכאב, טכנולוגיית CSPR אוטמת מראש את מעבר הגירוי הגורם לרגישות. ולכן שימוש באופן קבוע יקנה הגנה מתמשכת כנגד הרגישות.



    0 תגובות