צפו: חיל הים תרגל תקיפה של אסדות גז

    קובי פינקלר No Comments on צפו: חיל הים תרגל תקיפה של אסדות גז

    זרוע הים ביצעה אימון מורכב שדימה תקיפת כוחות אויב על אסדות הגז הישראליות: "שייטת ספינות הטילים ערוכה ומוכנה לכלל האיומים בגזרה הימית"

    צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשבוע שעבר השלימה זרוע הים בהצלחה אימון מורכב בהובלת שייטת ספינות הטילים. האימון כלל שני תרחישים עיקריים של הגנה והתקפה בלב ים.

    בחלקו הראשון של האימון, כלי טיס תוקף דימה איום של טיל על אסדת גז, עם זיהוי האיום על ידי מערכות ההגנה של הספינה, מערכת ההגנה "ברק" שמותקנת על הספינה יירטה אותו בהצלחה.

    על ספינה זו (מדגם סער 4.5) הותקנו לאחרונה מערכות חדשות בתחומי הגילוי, הלוחמה האלקטרונית והתצפית. אחת המערכות הינה המכ"ם "מגל אש" אשר בעזרתה השתפרו משמעותית טווחי הגילוי ויכולות המעקב והדיוק של הספינה. נדגיש כי באימון זה נבחן לראשונה השימוש המבצעי בספינה בתצורתה המשודרגת.

    בתרחיש השני אשר תורגל באותו היום, מטרה ימית המדמה ספינת אויב הותקפה על ידי זוג טילי שיוט ימיים אשר שוגרו מהספינות אח"י להב ואח"י כידון, המטרה נפגעה והושמדה בהצלחה.

    מפקד התרגיל, אלוף משנה אדר גרשון אמר: "האימון תרם למוכנות והעלאת המקצועיות בקרב הלוחמים הימיים. שייטת ספינות הטילים ערוכה ומוכנה לכלל האיומים בגזרה הימית".

    (צילום תמונת סטילס: הדס פרוש, פלאש 90)



    0 תגובות