מלכיאלי יזם וההנחיה יצאה לפועל: העירוב יישמר

    איתי גדסי No Comments on מלכיאלי יזם וההנחיה יצאה לפועל: העירוב יישמר

    בעקבות הצע"ח של ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס): מינהל התכנון בהוראה לאגפי רישוי ובנייה בארץ: קבלני הבנייה יחויבו כתנאי בהיתר הבנייה שלא לפגוע חוטי העירוב באזור

    ח"כ מיכאל מלכיאלי צילום: יעקב כהן
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים האחרונים הוציא מינהל התכנון במשרד האוצר הוראה לכל אגפי רישוי ובנייה ברחבי הארץ, שקבלני הבנייה יחויבו כתנאי בהיתר הבנייה שלא לפגוע בחוטי העירוב באזור. התקנה החדשה אותה הוציאה האדריכלית יעל קרמה מאגף רשויות ורישוי במינהל התכנון, הינה בעקבות הצעת החוק של ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס), שאושרה בוועדת שרים ובקריאה טרומית.

    ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) מסביר את הרקע להצעת החוק שגובשה בסיוע מנהל האגף למבני דת בעיריית ירושלים יצחק הנאו ונכנסה כעת כתקנה בספר החוקים: "בשנים האחרונות משרד הדתות והמועצות דתיות ברחבי הארץ מתמודדות עם מצב שקבלנים אשר בונים בקצוות העיר ובשכונות חדשות, פוגעים לא פעם ביודעין או לא ביודעין בעמודים וחוטי העירוב, ומפילים את האחריות לתיקון נזק העירוב טכני וכלכלי לפתחו של המשרד לשירותי דת והרבנות המקומית" אומר ח"כ מלכיאלי, ומוסיף: פעמים רבות העלויות מגיעות לעשרות אלפי שקלים, ולמועצות דתיות אין את הכספים הנדרשים לשם כך, והדבר גורם לעיכוב בזמני תיקון העירוב בצורה משמעותית, וחלילה אף לגרום למצב שאנשים נכשלים בטלטול בשבת באזור שאין עירוב.

    לאור כך, הוציאה כאמור האדריכלית יעל קרמה מאגף רשויות ורישוי במינהל התכנון, הנחיה, ובה נכתב, כי יש למפות בתשתיות העירוניות את מיקום העירוב הקיים ולמסור מידע זה לכל המבקש מידע להיתר בתא שטח בו מצוי העירוב. במקביל, יש להכין הנחיה למתכנן במסגרת המידע כיצד לפעול במקרה שהעבודה מבוצעת במקום בו מצוי עירוב לרבות אחריות בעל ההיתר להשיב את המצב העירוב לקדמותו במידת הצורך.

    שר הפנים, הנגב והגליל ויו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי בירך על הכנסת התקנה בספר החוקים: "מדובר בבשורה גדולה. אני מברך על הוראת מינהל התכנון – המשרד לשירותי דת והמועצות הדתיות אינן יכולות לשאת על עצמן את עול הנזקים הכבדים שהקבלנים עושים. פעמים רבות העלויות מגיעות לעשרות אלפי שקלים, ולמועצות דתיות אין את הכספים הנדרשים לשם כך. הוראה זו גם תחסוך תביעות עתידיות של מועצות דתיות כנגד קבלנים שלא ידעו מלכתחילה שהם פוגעים בעירוב בשגגה, ואני מברך את ח"כ מיכאל מלכיאלי שפעל רבות לקידום הצעת החוק שנכנסה כעת כתקנה בספר החוקים".

    חבר הכנסת מלכיאלי ביקש להודות לשר הפנים הנגב והגיל ויו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי על פעילותו הרבה קידום החוק, ולכל המסייעים בהצעת החוק- שר הדתות דוד אזולאי, סגן שר האוצר יצחק כהן ולמנהל האגף למבני דת בעירית ירושלים יצחק הנאו, ולכל עובדי מינהל התכנון.



    0 תגובות