מוזס תוקף את כחלון: תכנית מחיר למשתכן לא משתלמת

איתי גדסי 1 Comment on מוזס תוקף את כחלון: תכנית מחיר למשתכן לא משתלמת

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס, תוקף את שר האוצר משה כחלון ואומר: "אלפי זוגות גרים במחסנים; רק תכנית מענק לרוכש דירה יד שניה תחלץ מיידית מהמצוקה הנוראה"

שר האוצר, משה כחלון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך דיוני מליאת הכנסת על חוקים שונים שעל סדר היום, העדיף ח"כ מוזס להסיט את הדיון אל הנושא הבוער ביותר שעל סדר יומו: נושא מצוקת הדיור ולדרוש שוב כי האוצר יתמוך בתכניתו לאשר מענק של 100,000 ש"ח לרוכש דירה יד שניה שמחירה עד 800,000 ש"ח.

"אני חושב שכולם מאוחדים סביב נושא מצוקת הדיור של הזוגות הצעירים" פתח מוזס את דבריו, "שמעתי היום את שר האוצר בישיבת הסיעה, והוא בישר על ירידה נוספת במחירי הדיור. אני מברך אותו על כך. אך יחד עם זאת, אני רוצה לחלוק על תכניתו – תכנית מחיר למשתכן. וכל כך למה? כי יש כבר אלפי זוגות צעירים, חלקם עם ילדים, שגרים עדיין במחסנים, בחניונים ובתת-תנאים, בלי אוויר והפתרון הוא ממש בידינו. לחכות לדירה במחיר למשתכן – זה ענין של חמש, שש שנים במצב הכי טוב, ובינתיים מתמסמסת כל ההטבה הזאת של 200,000 שקלים של המחיר למשתכן, כי הבית עדיין לא נבנה, והזוג שצריך להמתין ולחכות שנים רבות, משלם דמי שכירות גבוהים".

לפיכך, הצעתי הצעת חוק המתייחסת לדיור יד שנייה. יש כ 15,000 יחידות דיור יד שנייה. אני מציע להשתמש במאגר הדירות הזה ולאשר לכל רוכש דירה יד שניה עד סכום של 800,000 שקלים, מענק של 100,000 שקלים, רק 100,000 שקלים. מחצית מעלות השתתפות משרד האוצר בכל דירה בתכנית מחיר למשתכן" אמר.

"אני בטוח שתסכימו איתי שבמקום לחכות שנים, לדירה במחיר למשתכן, לקבל עכשיו מענק 100,000 שקלים לדירה של 800,000 שקלים, מהווה את הפתרון המהיר ביותר! בנוסף, הבנק מוכן לתת הלוואה לדירה משופצת שמחירה כ 700,000 שקלים, לתקופה של 30 שנה. "הנה, הפתרון בידינו, למה צריך לעמוד ולחכות? מדוע האוצר מתבצר ומסרב לאשר?"

אמר עוד כי יתרון נוסף לתכניתו הוא קיצור משמעותי של תור הממתינים לתכנית מחיר למשתכן. " 117,000 זוגות עומדים ומחכים לתורם. זה אבסורד. אבל מעבר לכך, אמר מוזס, "שר האוצר אמר בוועדת הכספים כי יש 50,000 יחידות דיור במלאי של קבלנים שהם עדיין לא מוכנים להוריד את מחירם. תפתחו עוד שוק, הכניסו את הדירות מיד שניה לשוק, ואז ירדו המחירים, וזה דבר טבעי".

לסיכום אמר מוזס כי מועצת גדולי התורה נתנה את דעתה על המצוקה הנוראה האופפת את חסרי הדיור, "אמרו לנו, ואני מצטט: "לפעול ולקדם בכל דרך אפשרית את חקיקת החוק למתן מענקים לזוגות צעירים הרוכשים דירת יד שנייה". אנו נעשה, בעזרת השם, כמצוותם, ולא ארפה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    חברים יקרים אני בתכנית למשתכן כבר 3 שנים ולא ראיתי מהם ניצוץ ישועה עד שזכיתי לא היו שלשה חדרים ובמחיר ברוטו זאת אומרת לא מחשבים מרפסות וכו" לבסוף יוצא 200000 יותר מהמחיר שמפרסמים הכל חרטה ורוצים להסיח את הדעת של התושבים כחלון הוא סתם מקבל משכורת לחמם כסא ישנם חכמים מומחים שבאים עם פתרונות מיידיים להוזלה בדיור התשובה פשוטה המדינה לא תוותר על מכרה הזהב הזה כל כך מהר וכל התכניות האלה בעצם מתוכננים לשמר את המחיר של הדיור שלא יתפוצץ ןאז לא נוכל לפנק את חברי הכנסת שלנו על חשבון זעת אפינו ויש לי עוד הרבה מה לומר על זה