מחקר חדש: בתים נקיים מידי מגבירים את הסיכון ללוקמיה

    מוטי סבן No Comments on מחקר חדש: בתים נקיים מידי מגבירים את הסיכון ללוקמיה

    מחקר ענק שמתפרסם היום קובע: בתים נקיים מידי בצורה מוגזמת גורמים לילדים המתגוררים בהם סיכון ממשי לחלות בלוקמיה | "אנו אחראים על פיתוח מערכת החיסון של ילדינו בדגש על התקופה הנוכחית" אמרו החוקרים |

    13:08
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on "שיר השירים": הרב שלמה רוזנשטיין ונפתלי קמפה מתכוננים לשבת חול המועד | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיתון ה"טלאגרף" הבריטי מפרסם היום (שלישי) מחקר ענק על הקשר בין ניקיון מוגזם של הבית לבין הסיכון לחלות בלוקמיה, המחקר מכה הדים בעולם ומפנה לחשיבה מחדש על דפוסי הניקיון המודרנים.

    המחקר, שבוצע על ידי המרכז לחקר הלוקמיה בלונדון ומסכם בתוכו 30 שנות ניסויים אמפיריים, המחקר קובע: ילדים המתגוררים בבתים הנקיים בצורה מוגזמת ולא שגרתית ואינם באים גם במגע עם ילדים אחרים לעיתם קרובות, הסיכון שלהם לחלות בלוקמיה גודל. סיבת הסיכון היא: מכיוון שהגוף לא נחשף לחיידקים סביבתיים הנמצאים בלכלוך וכד' חיידקים אלו מפתחים את מערכת החיסון להתמודד עם מספר חיידקים רב ובהתאם מפתחת המערכת החיסונית.
    ילדים שהמערכת החיסונית שלהם לא 'התאמנה' להילחם בסוגים שונים של חיידקים, נמצאת בסכנה גדולה יותר ללקות בסיבוכים אפילו כתוצאה מוירוסים קלים כמו שפעת, שלא לדבר על כשלים בייצור תאי דם לבנים שתפקידם להילחם בזיהומים.
    "זה הפרדוקס של ההתפתחות בחברה המודרנית", מסביר פרופ' מל גרייבס, אחד ממובילי המחקר במכון לחקר הסרטן. "הקידמה בתחום הניקיון גורמת למצבים הרסניים".
    עוד מוסיף גרייבס ואומר כי זהו ההוראה לזמן הזה: לשים לב לסכנות שטומן בחובו דור 'העתיד', ולהימנע ככל האפשר מניקיון מוגזם או משמירת ילדים בבית ואי חשיפתם לגורמים שיעזרו להתפתחות התקינה של מערכת החיסון שלהם.
    החוקרים מראים כי לכל מחלה יש סיבה ביולוגית ברורה, והיא מופעלת על ידי מגוון רחב של זיהומים אצל ילדים בעלי נטייה שמערכת החיסון שלהם לא הוכנה כראוי."המשמעות החשובה של זה לטווח הארוך היא שרוב מקרי הלוקמיה בילדים יכולים להימנע על ידי התחשבות בגורם מכריע שמוביל אליה – ההתערבות החיצונית שלנו ההורים. התערבויות פשוטות ובטיחותיות שיחשפו תינוקות למגוון באגים נפוצים ולא מזיקים", מסכמים החוקרים.


    0 תגובות