בית שמש: במעמד מרשים הוכתר רבי דוד כהן לרב ביהמ"ד "ממזרח שמש"

אבי יעקב No Comments on בית שמש: במעמד מרשים הוכתר רבי דוד כהן לרב ביהמ"ד "ממזרח שמש"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בקרב מתפללי ולומדי בית המדרש הגדול 'ממזרח שמש' בקריה החרדית בבית שמש, היה ביום חמישי ערב חג השבועות, יום של חג והתרוממות לרגל המעמד התורני הגדול לכבודה של תורה, מעמד ההכתרה של הגאון הרב דוד כהן, לרב בית המדרש וקהילת ממזרח שמש.

בית המדרש 'ממזרח שמש' הינו כידוע אחד מבתי המדרשות הגדולים והמרכזיים ביותר בבית שמש, בית המדרש פעיל מעלות השחר ועד חצות הלילה, מדי יום ביומו נכנסים בשעריו קרוב לאלף מתפללים מכל העדות והחוגים, מנינים מסביב לשעון, שיעורי תורה והלכה, שיעורי הדף היומי שבו כבר סיימו פעם וחצי את הש"ס, שיעורים בשבתות ובבין הזמנים, פעילות לילדים ונוער ומסגרת 'אבות ובנים'.

בבית המדרש יש גם כולל ערב למצוינים, מקווה טהרה מפואר, אחת לשבוע פועל גם מושב בית דין באחד מחדרי בית המדרש, אולם שמחות הניתן לציבור במחירי עלות, אוצר ספרים ענק בכל מקצועות התורה, וזה לאחרונה יש בו חדר עם שבע עמדות של מחשבי אוצר החכמה, ועוד נדבכים נוספים של תורה וחסד.

התרחבותו של בית המדרש והפיכתו לתל תלפיות, הביאה את גבאי בית המדרש לחפש להעמיד רב חשוב משכמו ומעלה ברבנות בית המדרש, אך כדברי ראש העיר משה אבוטבול, מייסד את בית המדרש, המלאכה לחפש רב לבית המדרש לא הייתה קלה כלל ועיקר, שכן לדבריו "בבית המדרש יש מאות מתפללים, ביניהם אברכים חשובים ותלמידי חכמים, ובשל כך נדרש היה לחפש רב מהשורה הראשונה, ואת זה בחסדי ה' מצאנו ברה"ג רבי דוד כהן שליט"א, תלמיד חכם מהחשובים ביותר שיש".
הרב החדש, הרה"ג רבי דוד כהן הוא מבכירי בוגרי ישיבת 'מאור התורה' בירושלים, תלמידם המובהק של הגאון רבי אברהם סאלים והגאון הגדול רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה. לאחר שהקים את ביתו בישראל השלים נפשו בתורה והוראה בכולל של הגאון רבי מרדכי כהן 'יד דוד ואוהל רחל' בעיר הוותיקה, בו שימש במשך שנים כראש הכולל, כמו כן בשנים האחרונות הוא מכהן כרב מדרשת 'אור השם' לבעלות תשובה בבית שמש.

הגר"ד כהן למד הוראה אצל הגאון רבי יעקב שכנזי אב"ד העדה החרדית הספרדית, כמו כן מחזיק בתעודת רב עיר מטעם הרבנות הראשית, וכן נבחן על חושן משפט במסגרת מפעל הש"ס.

עם השנים זרחה שמשו והוא כיום מרביץ תורה והלכה, מוסר שיעורי תורה לא רק בבית שמש אלא גם בערים נוספות. שיעוריו מושכים אליהם מאות משתתפים, שכן הם שילוב של בהירות, הבנה ובקיאות. לצד שיעורי התורה פועל גם 'קו אור ההלכה' שבו מוכנסים ומוקלטים כל שיעורי הרב, קו שיש בו מידי חודש אלפי כניסות של צמאי דעת ומבקשי דבר הלכה.

כן חיבר ספרי הלכה ששמם הטוב יצא לפניהם וזכו להסכמות של גדולי הדור, ספרי 'אור ההלכה' על מועדים וזמנים, כן חיבר ספר מיוחד על הלכות השבת אבידה. בספריו מביא את כל הפוסקים בבהירות רבה, עד לגדולי הפוסקים בדור האחרון, מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, ולהבחל"ח הראשון לציון מרן הגר"י יוסף שליט"א.

לפני כשנה וחצי עבר הגר"ד כהן להתגורר בקריה החרדית, נכנס כמתפלל מן המניין לבית המדרש ממזרח שמש, אבל עד מהרה עמדו המתפללים על האוצר היקר שיש בידם, תלמיד חכם מגדולי הבקיאים, בהיר בהלכה, בעל מתק שפתיים, ויחד עם זאת מתנהג בענווה ובכבוד לכל אחד, לקטנים כגדולים.

"עבורנו זה כמו יהלום לטבעת זהב", אמר ראש העיר משה אבוטבול, בהתרגשות רבה, בפתחו של המעמד, "הרב הוא היהלום שבכתר, וקהילת ממזרח שמש היא טבעת הזהב, ויחדיו זה חיבור מופלא שיש בו לרומם כבוד שמים". בדבריו גם סיפר ראש העיר כי לפני ההכתרה הוא ביקר בבתיהם של רבנים ובכללם אצל ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן, שהרב נמנה על תלמידיו, והעיד כי במשך כל שנותיו בישיבה לא היה פעם שהרב החסיר סדר אחד מסדרי הישיבה.

את המעמד הנחה בטוב טעם הרה"ג ר' עזרא בן שמעון שליט"א, משגיח רוחני בישיבת באר התלמוד בירושלים, ומחשובי הקהילה, שתיאר ברגש את ימי של הקהילה מהקראוון הקטן ברחוב שפת עד הרחבת גבולות הקהילה, כאשר המוטו של הקהילה זה לא רק השטיבלאך, אלא 'בית המדרש', שיעורי התורה, הכוללים, ועתה עם הכתרתו של רב הקהילה.

ראשון הדוברים במעמד היה הרה"ג רבי מרדכי כהן, ראש הכולל הראשון של בית שמש מזה כ-40 שנה. את המשא המרכזי נשא הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף ששיבח בדברי ברכתו את הרב הנבחר ואת ספריו החשובים 'אור ההלכה', ואמר "כשראש העיר בא להזמין אותי למעמד ההכתרה, לא אמרתי לו מיד שאני יבוא, אבל אחרי שביררתי על הרב החדש, אחרי שעברתי על הספרים שלו, ראיתי כי מדובר בתלמיד חכם אמיתי היורד לעומק הדין, ראיתי כי בספרים שלו הוא לא הולך בדרכי המקצרים, וגם לא מחפש חידושים, אלא לומד מספרי השו"ת של רבותינו, ולכן רב כזה ראוי לחזק ולעודד, ולכן באתי לברך אותו ביום חגו".

עם סיום משאו של הראשל"צ הוא התכבד יחד עם הגאון רבי אברהם סאלים להלביש לרב החדש את הבגד הרבני, הפראק, לכבוד ולתפארת. אחר כובדו רב העיר בית שמש הגר"ש ביטון יחד עם הגר"י שכנזי להלביש לרב את הטלית עם עטרת הכסף, ומיד לאחר מכן בירך הרב בשם ומלכות את ברכת 'שהחיינו'.

הרה"ג רבי ינון רביב, רב קהילת 'אוהל יוסף – פנמה', שהקריא את אגרת הברכה של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה, שכתב בין היתר: "הנני לברככם כי חפץ ה' בידכם יצלח להביא ברכה אל ביתכם ואל קהילתכם הקד', וכן אברך את ראש הקהל ומייסד בית המדרש ידיד ה' ראש העיר הר"ר משה אבוטבול שיח' העושה לילות כימים למען התורה ולומדיה בעיר בית שמש ועוד ימשיך בעז"ה גם בשנים הבאות ביתר שאת וביתר עוז, וכן את הרב הנבחר שליט"א שהקב"ה יאיר נתיבו ולא תצא תקלה מתחת ידו, ותזכו להגדיל תורה ולהרבות כבוד שמים ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים אכי"ר".

כן נשאו דברים רב העיר הגאון רבי שמעון ביטון; ראש ישיבת מאור התורה הגאון רבי אברהם סאלים; רבה של שכונת בית ומנוחה, הגאון רבי משה טוביה דינקל; הגר"י שכנזי; הגאון רבי גדעון בן משה, ראש בית ההוראה 'יחווה דעת'; הרה"ג ר' פנחס בלויא, ראש כולל קנין יוסף ומג"ש בדף היומי בביהמ"ד שהקריא את אגרת הברכה של הגר"י ראצבי; הרב יעקב קופשיץ שהביא את ברכת אביו, הגאון רבי נתן הכהן קופשיץ; הגאון רבי יצחק כהן, וכמובן הרב החדש, רבי דוד כהן, שהודה לקב"ה שהביאו עד הלום, לרבותיו הגדולים ולהוריו החשובים שהם סמל ומופת לתורה ולשאיפת אמת לבנים תלמידים חכמים, וכן לרעייתו הרבנית שלקחה על עצמה את עול הבית, ונותנת לו לעסוק בתורה ולכתוב את הספרים. דברי סיום השמיע ראש העיר, ר' משה אבוטבול.

במעמד השתתפו עוד: הגאון רבי שלמה זלמן פערלשטיין, רב שכונת רמב"ש א', הגאון רבי מרדכי גולדשטיין, רב שכונת משכנות יעקב, הגאון רבי אלחנן פרץ, רב קהילת הספרדים ברמב"ש ב' ואב"ד חוקת משפט, הגאון רבי אלימלך קורנפלד, רב קהילת הגר"א, הגאון רבי יוסף רובינשטיין, ראש ישיבת נתיבות התורה, ועוד שורה של ראשי ישיבות, רבני קהילות מבית שמש ומחוצה לה, וכן אישי ציבור וראשי קהילות.

 

הכתרת הרב דוד כהן בית שמש (23) הכתרת הרב דוד כהן בית שמש (1) הכתרת הרב דוד כהן בית שמש (2) הכתרת הרב דוד כהן בית שמש (3) הכתרת הרב דוד כהן בית שמש (4) הכתרת הרב דוד כהן בית שמש (5) הכתרת הרב דוד כהן בית שמש (6) הכתרת הרב דוד כהן בית שמש (7) הכתרת הרב דוד כהן בית שמש (8) הכתרת הרב דוד כהן בית שמש (9) הכתרת הרב דוד כהן בית שמש (10) הכתרת הרב דוד כהן בית שמש (12) הכתרת הרב דוד כהן בית שמש (13) הכתרת הרב דוד כהן בית שמש (14) הכתרת הרב דוד כהן בית שמש (15) הכתרת הרב דוד כהן בית שמש (16) הכתרת הרב דוד כהן בית שמש (17) הכתרת הרב דוד כהן בית שמש (18) הכתרת הרב דוד כהן בית שמש (19) הכתרת הרב דוד כהן בית שמש (20) הכתרת הרב דוד כהן בית שמש (21) הכתרת הרב דוד כהן בית שמש (22)

 

 

 



0 תגובות