ברוך דיין האמת: הגאון רבי נתן יהודה אורטנר זצוק"ל

ישראל בן צבי 1 Comment on ברוך דיין האמת: הגאון רבי נתן יהודה אורטנר זצוק"ל

היום הובא למנוחות הגאון רבי נתן יהודה אורטנר זצוק"ל | כיהן כרבה של העיר לוד במשך שנים רבות ובעל מחבר ספר "שו"ת יד נתן"

הרב נתן יהודה אורטנר זצוק"ל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברוך דיין האמת: אמש (שלישי) הלך לעולמו הגאון הרב נתן יהודה אורטנר זצ"ל רבה הראשי של העיר לוד במשך כשלושים שנה והוא בן 83 שנים בפטירתו.

הגאון הרב אורטנר היה מחשובי חסידי בעלזא וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב אושפז לפני כשנה בבית החולים שיבא בתל השומר כשהא במצב קשה וללא הכרה לאחר שלקה במחלה קשה, בשנה האחרונה ידע מצבו עליות ומורדות, תושבי העיר לוד וכלל הציבור הדתי והחרדי בארץ העתיר בתפילות לרפואתו בשנה החולפת, ואמש כאמור, השיב את נשמתו לבוראה.

הרב אורטנר זצ"ל נולד להוריו בגרמניה, הוריו וקרובי משפחתו כולם עסקו ברבנות בגולה, בשנת 1941 עלה ארצה כשמשפחתו ובהם סבו הרב בעריש ז"ל היה מאלו שסייעו לאדמו"ר הרה"ק רבי אהרון מבעלזא זצ"ל בעלייתו ארצה בזמן המלחמה. הרב זצ"ל תיעד את העלייה ואת סיפור הבריחה המרתק בספר שכתב. למשפחתו כאמור היה קשר הדוק לאדמו"ר רבי אהרון מבעלזא זצ"ל ואביו היה זה שרכש את הבניין הידוע ברחוב אחד העם בתל אביב, שם התגורר האדמו"ר זצ"ל, וכצאצא למשפחה בעלזאית שורשית הרב אורטנר היה נוהג להגיע בחגים ובכינוסים לשהות במחיצתו של האדמו"ר כחסיד הדוק.

במהלך חייו הוציא גם את הספר שו"ת "יד נתן", חלק מספריו של מהרה"ק רבי צבי הירש מדינוב בעל הבני יששכר זיע"א, את הספרים 'חידושי הלכות בני יששכר', 'הגדה של פסח בני יששכר' ופרקי אבות.

כרבה של העיר לוד כיהן משנת תשד"מ ועד לשנת תשע"ה, אז פרש מתפקידו.

תושבי העיר מעידים עליו כי במהלך כל ימי כהונתו הנהיג את העיר בחכמה ובתבונה, היה מקדים שלום לכל אדם, אהוב על הבריות ומקרבן לתורה, ניחן בחן רב, היה מקרב את העם שבשדות לאביהם שבשמים.

הרב זצ"ל נטמן בחלקת החסידים בקרית שאול לאחר שהלוויתו יצאה מביתו ברחוב קהילות יעקב 9 בבני ברק דרך בית המדרש של האדמו"ר מהר"א מבעלזא זיע"א ברחוב אחד העם בתל אביב.

ת.נ.צ.ב.ה



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תיקון משמעותי: הרה"ג הרב נתן אורטנר החל כהונתו בעיר לוד בשנת תשל"ו/1976 עד 2015 (בחישוב קטן זה כארבעה עשורים)