התפרעויות בגדר: כתב אישום כנגד מחבל חמאס

    בנצי לייזרוביץ No Comments on התפרעויות בגדר: כתב אישום כנגד מחבל חמאס

    כתב אישום הוגש כנגד מחבל חמאס שניסה לחבל בגדר המערכת ובכך לגרום להמוני פלסטינים לפרוץ את גדר המערכת

    גדר המערכת
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליטות מחוז דרום הגישה לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד יחיא עגלה, תושב עזה כבן 19, פעיל ארגון הטרור חמאס, אשר גנב מצלמות אבטחה הממוקמות על גדר המערכת והיה שותף לניסיון לפגוע במכוון בגדר המערכת וליצור בה פרצות בכדי לאפשר להמון הפלסטיני להיכנס לישראל ביום העברת שגרירות ארה"ב לירושלים.

    כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של חברות בהתאחדות בלתי מותרת, עבירות בנשק, פגיעה ברכוש, חברות ופעילות בארגון טרור ועבירות נוספות.

    מעובדות כתב האישום, אשר הוגש באמצעות עו"ד ווליד אלבאז, עולה כי בשנת 2014 הצטרף הנאשם לחמאס והיה פעיל ביחידות שונות של החמאס, לרבות ב"יחידת האיסנאד" בזרוע הצבאית של החמאס. במסגרת פעילותו ב"יחידת האסנאד", ביצע שמירות על מנהרות של החמאס באזור סג'עיה. וכן סייע לחופרי המנהרות, בכך שהיה מוסר להם חומרים וכלי עבודה.

    על פי כתב האישום, כחודשיים קודם למעצרו התבקש הנאשם ע"י פעילי חמאס לגנוב את מצלמת האבטחה המוצבת במעבר קרני בגבול עם ישראל, שהינה רכוש בשימוש הצבא. לצורך כך, הצטיידו הנאשם יחד עם אחר בשם עמאד בסכין ובפטיש לצורך גניבת המצלמה. הנאשם ועמאד הגיעו לגדר המערכת, כאשר תפקידו של הנאשם היה לתצפת ממרחק של כ- 200 מטר על תנועת צה"ל וכוחות הביטחון, ותפקידו של עמאד היה לגנוב את מצלמת האבטחה. בהמשך לכך, עמאד ניגש אל גדר המערכת, טיפס על הגדר וגנב את מצלמת האבטחה. הנאשם ועמאד מסרו את המצלמה לפעילי החמאס.

    ביום מעצרו, נפגשו הנאשם ועמאד עם מספר פעילי חמאס. במעמד פגישה זו התבקשו הנאשם ועמאד לגנוב מצלמת אבטחה נוספת מגדר המערכת, והוסבר בנוכחותם לפעילים הנוספים, כי תפקידם לחתוך את הגדר בכל 50 מטר לאורך הגדר באזור קרני. פעולה זו התבקשה כחלק מתוכנית חמאס לפיה פעיליו יחתכו את גדר המערכת ויצרו בה פרצות, וזאת על מנת שביום העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, יכנס ההמון הפלסטיני לישראל דרך הפרצות בגדר המערכת.

    הנאשם, עמאד, ושני הפעילים הנוספים הגיעו לגדר המערכת לצורך ביצוע פעילותם, והנאשם ועמאד הצטיידו בסכין, פטיש ובמכשיר קשר, ואילו שני האחרים הצטיידו בקאטר חיתוך ומכשיר קשר. הנאשם ועמאד הלכו לכיוון גדר המערכת לצורך גניבת המצלמה, ואילו השניים הנוספים הלכו לכיוון אחר של גדר המערכת לצורך חיתוכו. בהמשך לכך, טיפס עמאד על גדר המערכת, פירק את מצלמת האבטחה ושב לכיוון רצועת עזה יחד עם המצלמה. כל זאת כאשר הנאשם עומד בנקודת תצפית על כוחות הביטחון.

    במקביל לבקשת המעצר ביקשה הפרקליטות להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים נגדו.

    מפרקליטות מחוז דרום נמסר: "המדינה תעשה כל מאמץ למצות את הדין עם אלו אשר לא בוחלים בשום אמצעי לתכנון פיגועים נגד המדינה ככלל ובגבול רצועת עזה בפרט. המעשים הללו מקבלים משנה תוקף נוכח המצב הנוכחי וניסיונות חוזרים ונשנים לפגוע ולחדור את גדר המערכת ולפגוע בביטחון המדינה".



    0 תגובות