תעלומה עולמית: מדוע התפטר המפקח הראשי של הגרעין

מוטי סבן No Comments on תעלומה עולמית: מדוע התפטר המפקח הראשי של הגרעין

המפקח הראשי על מתקני הגרעין האיראני הודיע במפתיע על פרישה מיידית | והאם כל זה קשור לפרשת השחיתות שתהדהד ותזעזע את העולם על הסכם המעצמות עם איראן שם לטענת איראן שולם שוחד דמים לפוליטקאים שיקדמו את ההסכם

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התעלומה שמכה גלים בכל העולם לא נרגעת לרגע: תקופה קצרה לאחר נאומו הדרמטי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בו הוא הצהיר שארה"ב תיסוג מהסכם הגרעין האיראני וגם יטיל סנקציות חדשות על איראן, יחידת הבקרה של האו"ם היחידה שתפקידה לפקח על מתקנים גרעיניים ברחבי העולם שתחת פיקוחם, הודיעה אמש במפתיע כי המפקח הראשי של היחידה מזה כ-5 שנים, טרו ורג'וראנטה הודיע על התפטרותו באופן מפתיע וללא הודעה מוקדמת. התפטרותו היא מידיית וללא דיחוי. כרגע, מי שנכנס לנעליו, זה מהנדס גרעין איטלקי שעונה לשם מאסימו אפארו שהיה סגנו של טרו.

ועכשיו להשערות שרצות במרחבי הרשת, דבר שהתחיל להצית את דמיונם של רבים על רקע ההתפטרות המפתיעה. אם נביט על המהלכים העולמים אחרי הצהרת טראמפ, נבחין כי האירופאים חירפו את נפשם כדי להגן על ההסכם, לפעמים בצורה תמוהה ולא מובנת. אח"כ איראן החלה לדרוש ערבויות מאירופה על המשך ההסכם. בתווך, בצורה חסרת תקדים, מזכיר המדינה לשעבר נצפה כשהוא נפגש בפגישות מסתוריות עם גורמים איראנים בצרפת.

אך מה ששבר את הכלים, היה עוזרו הבכיר של שר החוץ האיראני שאמר: "אם אירופה תפסיק לסחור עמנו אנו נחשוף את שמות הפוליטיקאים שקבלו שוחד מאתנו תמורת עסקת הגרעין", דבר שמיד הוביל לשמועות מי הם המדינאים שקיבלו כספי שוחד מאיראן בשביל לקדם את ההסכם עם איראן? האם ייתכן שהיו גורמים ש"מכרו את נשמתם לשטן" ונתנו לאיראן נשק גרעיני תמורת כסף? והאם ההתפטרות המפתיעה של הפקח הראשי קשורה לזה בכלל?

ולבסוף, האם האיראנים אכן יעמדו בדיבורם ויחשפו מי מהפוליטיקאים קידמו את הסכם כניעת המעצמות בתמורה לכספי דמי מאפיית הטרור איראן? ימים יגידו.



0 תגובות