השבוע של טראמפ: נקבעה פגישה עם קים ג'ונג און בסניגפור בכט' סיוון

    מוטי סבן No Comments on השבוע של טראמפ: נקבעה פגישה עם קים ג'ונג און בסניגפור בכט' סיוון
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זה כנראה החודש המוצלח ביותר של טראמפ ביחסי החוץ של ארצות הברית, שורת הישגים שמכה את העולם שוב ושוב, זה התחיל בהסכמתה המפתיעה של קוריאה להיות מפורזת מהנשק הגרעיני שלה. בהמשך פגישה מתוקשרת מכל העולם עם נשיא דרום קוריאה מון. ואחרי הביקור של מייק פומפאו מזכיר המדינה האמריקאי נקבעה פגישה סופסוף בין נשיא ארה"ב הברית לשליט צפון קוריאה. הפגישה תתקיים בכט' סיוון ה-12 במאי במדינת סינגפור.

    סינגפור הנמצאת באסיה ומוקפת בשכנות מוסלמיות היא מדינה פרו אמריקנית ופרו ישראלית ישראלים רבים עושים עסקים במדינה, מדינה שנוחה מאוד לטראמפ. לגבי הפגישה עצמה העולם כולו עוקב אחר חילופי הדברים, צפון קוריאה פרסמה שארה"ב צריכה להפחית בהצהרותיה כדי שלא תפגע בתהליך השלום, אך טראמפ כבר אמר בעבר כי אם הוא יראה שקים לא רציני בכוונותיו הוא פשוט יקום ויעזוב את החדר במהלך הפגישה. מבחינת טראמפ ההצלחה שלו היא פירוקה של צפון קוריאה מגרעין ולא פחות מכך.

    אתמול שחררה צפון קוריאה את שלושת החטופים האמריקנים שהחזיקה בידיה כאות של רצון טוב בין המדינות. טראמפ הודה לשליט צפון קוריאה והוא אמר שזה כבוד אך הכבוד הגדול ביותר זה פירוקה של צפון קוראיה מנשק גרעיני. אני מעריך מאוד שהוא שחרר אותם לפני הפגישה אני חושב שיש לנו סיכוי טוב לעשות משהוא משמעותי. שלושת החטופים הוחזרו יחד במטוסו של מזכיר המדינה החדש מייק פומפאו.

    היום הודיעה טראמפ שבהמשך להצלחות שהוא קטף השבוע נתפסו חמישה בכירי ארגון הטרור הרצחני דעאש, וכי הדבר מביא מכה אנושה לארגון. טראמפ שהבטיח להביס את דעאש אכן מקיים את הבטחתו ונראה שדעאש הופך לארגון טרור קטן ופחות קטלני.

     



    0 תגובות