למה אתם לא מוחים? \\ בצלאל קאהן

    בצלאל קאהן 2 Comment on למה אתם לא מוחים? \\ בצלאל קאהן

    בשבת האחרונה נדרסה השבת ברגל גסה תוך חילול שבת המוני ובחסות ממשלתית. קולם של נציגי הציבור, משום מה, נעלם. בצלאל קאהן תוהה מה פשר שתיקת נציגי הציבור?

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול (שבת קודש פרשת בהר), ידעה מדינת ישראל חילול שבת המוני, בהיקף נרחב מאד, כפי שלא ידעה הרבה מאד שנים.

    אירוע ספורט שנערך בכמה מקומות ברחבי הארץ, ריתק אליו עשרות אלפי בני אדם, מאות רבות של שוטרים, סדרנים, אנשי אבטחה וכלי תקשורת, הכל בחסות מממשלתית – והפלא ופלא, האירוע עובר בשקט. אין כמעט מחאה נגד חילולי השבת, אין איומים בפרישה מהממשלה, ולא ברור מדוע.

    רק לפני כמה חודשים סערה המערכת הפוליטית, כשפעם אחר פעם, רכבת ישראל חיללה את השבת שלא לצורך, רק בגלל שלא רצו להשבית את התחבורה הציבורית באמצע השבוע, והמפלגות החרדיות איימו בהפלת הממשלה.

    והפעם? הכל עובר בשקט, בכמעט דממה.

    נדמה, כי התרגלנו לכך שהמדינה החילונית מתנתקת עוד ועוד מזהותה היהודית. אך אסור לנו להתרגל לכך, שחילולי שבת כה גדולים, בחסות ממשלתית מובהקת, המצריכה כל כך הרבה יהודים שיחללו שבת באופן רשמי, ללא מחאה.

    נכון, יהיו שיאמרו שלא על כל דבר צריך לפרוש מהממשלה, וזה גם לא יועיל, אבל מחאה נדרשת, תמיד, והפעם, נדמה שהמחאה בקושי נשמעת.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לגבי איזה מחאה אתה מדבר
      אם על החילולל שבת ?

    2. 1

      אולי נחשוב רגע ביחד על הנקודה הבאה: איך זה קרה שכל נציגי הציבור כולל כולם אדישים וקרירים למצב הנורא ולעמתם כל העיתונאים חמים בלהט עצום של קדושה לכל עבירה שעובר פה איזה אפיקורס במדינה וגפני וליצמן לא צועקים מספיק? אם עדיין נשארה בכם העיתונאים קצת כנות ואמיתות אז תתכבדו לענות לעצמכם את התשובה הפשוטה. לא כואבת לכם השבת כואב לכם שאתם רק עיתונאים ולא יותר מזה.
      טיפ קטן לעזרה בכנות: אל תחשבו על עצמכם כעיתונאים אלא על העיתונאי מהתחנה או מהעיתון המתחרה. יהיה לכם הרבה יותר קל להגיע לתשובה המתבקשת אם תנצלו את הבדיקה בשביל לרמוס עוד אדם בעלם ואפי' שהוא קולגה!!!
      תסכימו שהמצב עלוב!
      השתדלתי לדבר בכלליות ולא חלילה להקניט מישהו ספציפי (אין לי שום טענה חלילה על הכותב הזה יותר מאחרים) תכבדו גם אתם ותעלו את התגובה.