איסלנד גונזת את חוק הברית

    שלמה ריזל No Comments on איסלנד גונזת את חוק הברית

    איסלנד גונזת את הצעת החוק נגד ברית מילה; 'ועידת רבני אירופה'; "השפיות ניצחה; הם ממשיכים להאמין בחופש הדת"

    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרלמנט באיסלנד הודיע כי החוק המבקש להטיל עונש מאסר של 6 שנים למבצעי ברית מילה הוחזר לדיון בממשלה. ב'ועידת רבני אירופה' שניהלו את המערכה נגד החוק בחודשיים האחרונים מברכים על המהלך. נשיא הועידה הגר"פ גולדשמידט אומר כי 'השפיות ניצחה'; "משמעות ההחלטה להעביר את הצעת החוק לדיון בממשלה היא למעשה 'קבורת החוק' שכן עמדת משרד החוץ כפי שפרסמנו המבטאת את עמדת הממשלה היא כי; החוק מזיק להם ונוגד את האמנות הבינלאומיות עליהם היא חתומה. איסלנד, מסתבר, ממשיכה להאמין בחופש הדת. אתמול גם קיבלנו דיווח מהרב יואב מלכיאור מדנמרק כי שלושת המפלגות הגדולות שיש להן רוב בפרלמנט הודיעו שיתנגדו להצעת חוק נגד ברית מילה. אולם עם כל ההצלחות אנו מכינים את עצמינו נחושים ומחוזקים לקראת המאבקים הבאים שעוד נכונו לנו באירופה".

    כזכור, לפני כחודשיים הועברה הצעת החוק נגד ברית המילה כשרק חבר פרלמנט אחד התנגד. "חודשיים של שיח ופרזנטציות, עם נציגינו במוסדות האיחוד האירופי ובראשם רבה של בלגיה הרב אברהם גיגי ומומחים מטעמינו בריכוזו של סגן נשיא הועידה ויועצו המיוחד של רבה של צרפת, הרב משה לוין נעשתה עבודה חשובה וממוקדת. החלטה זו תיתן רוח גבית לכל מדינות אירופה, הממשלות וחברי הפרלמנטים, לעמוד על הזכויות היהודיות ביבשת. אנו נמשיך לעבוד יחד עם מוסדות האיחוד האירופי גם בשיח עתידי בעניין, ומצפים כי ההחלטה תשדר את המסר המתאים לכל מדינות האיחוד".

    הרב משה לוין אמר כי "אנו מודים לכל הגופים הבינלאומיים שסייעו במערכה ובהם; ראשי ועדת החוץ של הקונגרס האמריקאי, ראשי מוסדות האיחוד האירופי ובהם; סגן נשיא הפרלמנט האירופי והמזכיר הכללי של מועצת אירופה, ראשי הקונגרס היהודי העולמי, נשיא ועידת הארגונים היהודיים באנגליה, רופאים ואנשי האקדמיה וכל ראשי ארגוני הדתות. זהו צעד נוסף קדימה במאבקנו לוודא כי איש לא ירים יד נגד מצוות הדת ויהודי אירופה יוכלו לקיימם ללא כל מגבלות בחופשיות ובפומבי".



    0 תגובות