מרגש: המונים הגיעו לזכור את גר הצדק שלחם באצ"ל

    אריאל שרפר No Comments on מרגש: המונים הגיעו לזכור את גר הצדק שלחם באצ"ל

    בעקבות פנייתה של הדס מזרחי, הגיעו מאות לאזכרתו של גר הצדק שלחם בשורות האצ"ל

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות בני אדם עלו אתמול (שלישי) לבית העלמין הצבאי בנתניה, 70 שנה לאחר נפילתו, כדי לכבד את זכרו של לוחם האצ"ל, ברוך מזרחי הי"ד, שלא זכה להקים משפחה, ומשפחתו התנכרה לו לאחר שהצטרף לעם היהודי לבית"ר ולאצ"ל ונטש את האיסלם ואת משפחתו המוסלמית הלאומנית אל ענייאן.

    האזכרה אותה מקיימת מדי שנה המועצה האזורית שומרון יחד עם מגורשי שאנור, תנועת בית"ר וותיקי האצ"ל וצה"ל החלה להתקיים לאחר שהתברר לתושבי שאנור – היום מגורשי שאנור – שברוך מזרחי נרצח מספר ימים לפני הכרזת המדינה וגופתו נמצאה ע"י חבריו לאצ"ל אחרי שהשומרון שוחרר במלחמת ששת הימים, במערה סמוך לשאנור. תושבי שאנור התחייבו שיקיימו לו מדי שנה אזכרה ואף יקימו מוזיאון על שמו. אלא שאז הם גורשו מבתיהם בגירוש ב 2005 ולאחר שנים אחד המגורשים שהפך לימים לראש מועצת שומרון יוסי דגן החזיר את קיום האזכרה מדי שנה יחד עם המועצה. וקודם לכן מקיימת המועצה לתלמידי בית ספר סיור בשאנור.

    הדס מזרחי אלמנתו של ברוך מזרחי הי"ד שנרצח לפני 4 שנים כשהיה בדרכו לליל הסדר עם משפחתו, והתרגשה מהסיפור של לוחם האצל ברוך מזרחי, ששמו כשמו של בעלה שנרצח, ושניהם נרצחו כמעט באותו יום, יצאה בקריאה נרגשת לציבור להגיע לכבד את זכרו של ברוך מזרחי לוחם האצ"ל "הוא לא זכה כמו ברוך שלי שיגיעו אלפים לכבד את זכרו. הוא לא זכה להקים משפחה. הוא לא זכה לראות את ילדיו גדלים. בואו נוכיח לעצמנו ולעולם שאנחנו לא שוכחים את אוהבינו את מי שהפך לבשר מבשרנו, ושילם על כך בחייו אני קוראת לכם להגיע לאזכרה שלו".

    בין הנוכחים בטקס האזכרה היו גם: יוסי דגן – ראש המועצה האזורית שומרון, יעקב חגואל – סגן וממלא מקום יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, איציק שמחון-יו"ר ברית לוחמי האצ"ל, אלירן גפסו-ראש ההנהגה-בית"ר ישראל.

    ראש מועצת שומרון יוסי דגן התרגש לראות את המאות ואמר: "אתם בני הנוער שהגעתם לכבד את זכרו של לוחם שהקריב את חייו למען עם ישראל, שלא זכה להקים משפחה, אתם הפנים היפות של עם ישראל, שלא שוכח את אוהביו. אנחנו לקחנו על עצמנו לזכור מדי שנה את לוחם האצ"ל שהתגייר, שלא זכה להקים משפחה יש לנו הזכות לראות את ההתפתחות של השומרון את בנייתה של ארץ ישראל שברוך מזרחי רק חלם לראות".

    בין הנוכחים היו גם שי ורינה ירד מגורשים משאנור שקראו לבנם לפני 9.5 שנים על שמו של ברוך מזרחי שכלל לא הכירו. אמו הסבירה את הבחירה: "ברוך מזרחי נלחם על שאנור. מבחינתי הוא "האבא" של שאנור. אבל לא רק זה. הוא לא נולד לעם הזה. הוא בחר להצטרף לעם הזה והפך לגיבור. אני מקווה שהבן שלנו שלמה ברוך ייקח את התכונה הזו מברוך מזרחי. לעשות את הבחירות שלו בעצמו". עוד היא הוסיפה: "הוא היה גיבור שהקריב את עצמו למען עם ישראל. היה לי הכי טבעי להנציח אותו".



    0 תגובות