דרעי: "אסור להחליש לגמרי את בית המשפט העליון"

    עמית דניאל 9 Comment on דרעי: "אסור להחליש לגמרי את בית המשפט העליון"

    שר הפנים אריה דרעי בריאיון מקיף מתייחס לסוגיית המסתננים: "כ-30,000 עזבו מרצון" • לפסקת ההתגברות: "צריך איזון" • המתיחות בצפון: "חבית חומר נפץ" • מירון: "התקציב בזכות סגן השר כהן והשר אזולאי" • וגם: מה הוא באמת חושב על יום העצמאות?

    דרעי צילום: יעקב כהן
    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הפנים אריה דרעי שוחח עם בצלאל קאהן ב"מהדורת הבוקר" והתייחס לנושאים העומדים על סדר היום. "כבר שנתיים שאין אפילו מסתנן אחד", פתח ביחסו לסערת מאבקם של תושבי דרום תל אביב, "בשלוש שנים האחרונות בזכות המדיניות שלנו כשלושים אלף עזבו מרצונם. ארגוני שמאל כמו הקרן החדשה לחצו את המדינות שלא יקבלו את המסתננים ובכך למנוע מאיתנו את הפתרון. וגם בית המשפט הקשה וגרם לאותם מדינות לחזור בהם".

    באשר לפסקת ההתגברות והדיונים הקדחתניים בימים האחרונים סביב ניסוח החוק אמר דרעי: "אסור לנו להחליש לגמרי את בית המשפט כי צריך מורא של מלכות. אבל לא יתכן שאנחנו השרים ונבחרי העם מחליטים דברים כמו על המסתננים או חוק הגיוס. ולבסוף מגיע בית המשפט ופוסל את החוקים. לכן אני חושב שצריך איזון. לא יתכן שכשיש הרכב של שלושה שופטים ושני שופטים מחליטים לפסול חוק של הכנסת שהגיע ברוב של 61".

    דרעי מביע ביקורת על התנהלות שרת המשפטים איילת שקד בנושא זה ואומר: "לצערי שרת המשפטים נתנה יותר כוח לבתי המשפט עם הצעת החוק שלה. ממשלת ישראל נמצאת עם ידיים אזוקות בגלל בתי המשפט. שבוע שעבר גם ראש הממשלה הבין שקשה מאוד עם הבעייתיות של בתי המשפט. ולכן הוא מחפש איזונים".

    דרעי מוסיף בנושא זה ואומר: "אנחנו בעד נוסח לפסקת התגברות שתכלול גם את חוק הגיוס. אנחנו פועלים בנושא בשקט ולא לאור הזרקורים. אנחנו גם נפגשים הרבה פעמים עם גורמי הביטחון בכדי להגיע להסכמות. ההנחיה הברורה שקיבלנו מגדולי ישראל היא שכל בחור שרוצה לשבת ללמוד תורה יוכל להמשיך ללא שום סנקציות. ולכן אם פסקת ההתגברות תכלול את זה, פטרנו את הבעיה" אומר דרעי.

    לבסוף, כורך דרעי את שני הנושאים, גיוס בחורי הישיבות וגירוש המסתננים, זה בזה ואומר בחיוך: "כנראה שכל ההסתבכות שלנו עם המסתננים הגיע משמים בכדי לפתור את בעיית הגיוס".

    דרעי, המשמש כחבר הקבינט המדיני בטחוני, התייחס למתיחות בגבול הצפון ואמר: "לגבי מה שקורה בצפון זה חבית חומר נפץ המצב לא פשוט בכלל, ולכן צריך להתחזק בלימוד התורה".

    כיו"ר ש"ס, שוטח השר דרעי את משנתו ביחס ליום העצמאות של מדינת ישראל שיצוין השבוע ואומר: "היה חורבן אדיר לתורה בתקופת השואה, וב"ה קם מרכז תורה גדול כאן בארץ ישראל והכל בסיעתא דשמיא ועל זה צריך להודות. מצד שני החִילוֹניוּת שיש פה בארץ וכל ההתמודדויות של גיור, שבת וכו' גם התגברו לאחרונה".

    לדבריו: "הבעיות שיש לנו בנושאי דת ומדינה זה לא דווקא מול השמאל, הימין בכלל לא הרבה יותר טוב, הימין ללא החרדים לא ישמור כלל על צביונה התורני והיהודי של מדינת ישראל".

    בשבוע האחרון ישב שר הפנים דרעי עם כלל הגורמים הקשורים להילות התנא האלוקי רשב"י במירון בלג' בעומר. בהתייחסו לכך, אומר דרעי: "השקענו שם עשרות מליונים על תשתיות על כבישים מחודשים. ביוב, מים, חשמל, מצד שני שכשתוך ימים בודדים מגיעים חצי מליון לאתר אחד. למה שהשרה רגב לא תשתתף בעזרה לדבר הזה, אז אוקיי, היא נתנה לאשה חרדית להדליק משואה, אבל לא לשם הולכים החרדים" קובל דרעי על האפליה בתקצוב. "אם לא סגן שר האוצר איציק כהן, ולא שר הדתות הרב אזולאי, לא היה את כל התקציב הזה למירון" מוסיף דרעי.

    האזינו לראיון:



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      מר דרעי, הפסק את החנופה הזו. מלבד שזו
      הרמת יד בתורת משה
      היא לא תעזור לך ביום שתישפט שוב
      הם לא יזכרו לך את זה.

    2. 8

      גם החרדים צריכים לרצות לרסן את ביהמ"ש העליון שחושב שהוא ביהמ"ק העליון
      הם פוגעים בכל מה שמריח תורה ולא צריך שום איזון בריסון שלהם

    3. 7

      יאלה בלי חנופה מיותרת גם שאול אמר או חשב שאסור לסיים עם עמלק ועיין ערך שאול בלי חנופה יתרה הם רודפים רוחנית וגשמית לעת הזאת הגעת למלכות אל תאכזב ולא תתאכזב

    4. 5

      רק להודיעכם לאחר שהחכ"ים של דגל היתיעצו אם מרן ר"ה מרן רב גרשון אדלשטיין שליט"א מרן הכריע שיש לתמוך רק לגבי חוק הגיוס..

    5. 4

      אין צורך להחליש פשוט יש להקים בית משפט לחוקה על פי מפתח מפלגתי

    6. 3

      איזה מצחיקים אתם המאמינים שהחכים מתייעצים עם רבנים.
      לדאבונינו הרבנים הם חותמת גומי במקרה הטוב ובמקרה הפחות טוב משתמשים בשלי ידיעתם…

    7. 2

      כל המגיבים פה כנראה לא קראו מה הוא אמר ומגיבים לפי כותרת בלבד.