מחקר פורץ דרך: הסיוט שלאחר ניתוח כפתורים – ייעלם

צבי הדס No Comments on מחקר פורץ דרך: הסיוט שלאחר ניתוח כפתורים – ייעלם

בשורה לילדים שעברו ניתוח כפתורים באוזניים: אין צורך באטמי אוזניים בזמן פעילות במים: מחקרים אחרונים בתחום מגלים כי השימוש בהם איננו יעיל והנזק עולה על התועלת

בית החולים הדסה | אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הניתוח להחדרת כפתורים לעור התוף ידוע מזה שנים כניתוח הנפוץ ביותר בעולם בקרב ילדים. מטרתו ליצור פתח בעור התוף שדרכו ינוקזו נוזלים שמתרכזים בחלל האוזן התיכונה ופוגעים בשמיעה של הילד. מיליוני ילדים בעולם ומתוכם אלפי ילדים בישראל מנותחים בכל שנה בהליך זה. הניתוח נחשב לשכיח מאד, יעל ולא מסוכן.

יחד עם זאת, ילדים שנותחו נאלצו במשך שנים להימנע מפעילות הכוללת חשיפה ממושכת למים. זאת בגלל החשש שנוזלים יחדרו דרך הפתח בעור התוף אל תוך האוזן. הדבר גרם לפגיעה באיכות חייהם בימי הקיץ של ילדים רבים והוריהם. הטרחה, המתח והמאמץ היו גדולים, אטמי האוזניים איימו ליפול, תנועת הילדים במים הוגבלה, רבים מהם הגיעו לגיל מבוגר יחסית מבלי שלמדו בכלל לשחות, עניין מסוכן לכשעצמו.

לאחרונה פרסמו האיגודים הרפואיים בארה"ב לאף-אוזן-גרון, ילדים ומשפחה הנחיות חדשות, המבוססות על מחקרים עדכניים בהן הם פוטרים את הילדים משימוש באטמי אוזניים בזמן פעילות הכוללת חשיפה למים.

ד"ר יניב אבנר, מנהל היחידה לאף-אוזן-גרון במרכז א.ר.ם באסותא רמת החייל: "התועלת של אטמי האוזניים היא אפסית והנזק המצטבר שלה רב. הטרחה והמאמץ הכרוך בהם מכניס את כל המשפחה למתח מיותר, מונעים מהילדים ליהנות מבילויים חברתיים ומלימוד ראוי של שחיה. הסיכוי שיכנסו מים מבעד לכפתור הוא אפסי ובפועל לא מחמירה את תופעת ההפרשות מהאוזניים. עדיף כבר לוותר עליהם".

לדבריו: "הכפתורים נשארים באוזניים בין שנה וחצי לשנתיים ונפלטים לבד. מסתבר שרוב ההפרשות מהכפתורים והאוזניים נגרמות כתוצאה מנזלת ודלקת בדרכי הנשימה העליונות ולא כתוצאה מחדירת מים".



0 תגובות