"אמרתי להוריי: 'סטיתי מהמסלול, לא מהדרך'" • ח"כ ינון אזולאי בריאיון מקיף

איתי גדסי 3 Comment on "אמרתי להוריי: 'סטיתי מהמסלול, לא מהדרך'" • ח"כ ינון אזולאי בריאיון מקיף
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ינון אזולאי, מי ששימש עד לא מכבר כיועץ בכיר לשר הפנים אריה דרעי והיה אחראי במשרד הנגב והגליל על כל נושא הפריפריה, נכנס לשמש כחבר כנסת לאחר שאביו שר הדתות דוד אזולאי התפטר מהכנסת.

לא רבים מכירים את ח"כ ינון אזולאי, בחייו הציבוריים הוא מיעט להתראיין או לעמוד בעין הסערה. אך כעת עם כניסתו לשמש כנציג תנועת ש"ס בכנסת, הוא נאלץ לצאת מהאלמוניות ולהיחשף לציבור. כניסתו לתפקיד התקבלה בקורת רוח הן בקרב בתי גדולי ישראל והן בקרב ציבור מצביעי ש"ס, וכמובן תושבי אשדוד עיר מגוריו, שאף חגגו לו במתנ"ס השכונתי בטקס קבלת פנים לרגל כניסתו לתפקיד.

את ח"כ אזולאי אנחנו תופסים לראיון בערב חג הפסח, דקות ספורות לאחר שנכנס להתברך ממרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי שליט"א, ולאחר שביקר קודם לכן במעונם של נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש כהן, וחבר מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש בעדני.

פחות מחודש מאז התמנה לחבר כנסת, מכשיר הטלפון שלו לא מפסיק לצלצל, הוא משתדל לענות לכולם ואני ממתין עם השאלות ומנסה בין שיחה לשיחה להשחיל את השאלה הבאה.

ינון אזולאי, בן 38, הוא מחברי הכנסת הצעירים והנמרצים בכנסת וכבר עם כניסתו ניתן לסמן אותו ככוכב עולה בשמי המפלגה, לצד ח"כ צעיר נוסף שכבר הוכיח את יכולותיו הציבוריות, מיכאל מלכיאלי.

ח"כ אזולאי, למי שעדיין לא הספיק להכיר אותך, בדגש לציבור בני התורה אותם אתה מייצג ומשם באת ולשמם נשלחת, מאיפה הכל התחיל?
"הייתה לי את הזכות לקבל את החינוך והיסודות, במוסדות הספרדיים בהם גדלתי, בישיבה קטנה "תפארת משה" בבני ברק ובישיבה גדולה "שארית יוסף" בבאר יעקב שם שאבתי את כוחותיי הרוחניים ועיצוב האישיות שלי. את העשייה והאוזן קשבת למצוקת הכלל והפרט קבלתי מהבית, גדלנו על זה וינקנו את זה, לנגד עיני מו"ר אבי, שיזכה לבריאות איתנה (דוד אזולאי השר לשירותי דת), תמיד עומד האזרח הפשוט. הפניות שמגיעות אליו, ובפרט של האוכלוסייה המוחלשת נענות מידית, והוא בשבילי סמל ודוגמה לנציג ציבור שזוכה להגדרה "כל העוסקים בצרכי ציבור באמונה". והכל מתוך הקפדה שלא חלילה נשכח מה היעוד שאליו נשלחנו.

דוד ינון אזולאי דרעי

עם אביו – השר דוד אזולאי ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי

אבל איך הגעת לתחום הפוליטי? מה מביא בחור צעיר להקדיש חלק ניכר מיומו לעסוק בצרכי ציבור, יכולת להיות פקיד שמקבל משכורת טובה ולהסתפק בזה.
"הרבה לפני שהתמניתי לכהן בתפקידים רשמיים, סייעתי לתנועת ש"ס, וריכזתי את נושא הבחירות בחלקים נכבדים ברחבי הארץ, בין היתר במגזר הבדואי. לפני כן הייתי אברך כולל מן המניין בעיר אשדוד, אבל תמיד השתדלתי ליישם את מצוות כיבוד אב, לסייע לציבור בכל מסגרת שבה אני נמצא. הקמתי כאברך מרכז לפניות ציבור אמנם לא בתנאים הנוחים שהעולם רגיל להכיר, אבל הייתה סייעתא דשמיא והצלחנו לנגוע בהמון בעיות ובחלק גדול גם לפתור אותם".

אזולאי ממשיך לספר "בהמשך ניהלתי את איחוד הצלה מרחב לכיש, שאני באופן אישי רואה במעצמה הזאת של הצלת החיים דבר שיש בו את כל המוטיבים שיש בעשייה הציבורית, חברתיות, סיוע למוחלשים, שהדגל הוא כמובן הצלת חיים של ממש רגע רגע יום יום. כך התגלגלתי לתפקידי במשרד הפריפריה נגב וגליל ובמשרד הפנים, אצל יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי. שאני חייב לומר לשבחו, שכבר בפגישה הראשונה שלנו, כשהוא ראה מולו אברך עם כובע וחליפה הוא אמר לי "ככה אני רוצה שתמשיך לבוא למשרד".

ינון אזולאי תאונה

בזירת תאונה כמתנדב "איחוד הצלה"

בנאום ההשבעה שלך בכנסת, הבטחת שתהיה ח"כ אישי, שתעזור ותענה לכולם, אתה לא מתגעגע לפעמים לחיים שהיו לך רק לפני כמה שנים? לפני שהיית מקבל עשרות טלפונים בשעה?
"ברור מעל לכל שהגעגוע לספסל הלימודים הן במסגרת הישיבתית והן במסגרת הכולל מתפרץ בי חדשות לבקרים, מו"ר אבי תמיד היה אומר לנו בבית שאם אחד מילדיו יפנה לעסוק בפוליטיקה זה הסימן שהחינוך נכשל… ואני התחייבתי להוריי היקרים מעל בימת הכנסת בנאום ההשבעה שלא יחששו לרגע שנכשלו בחינוך, אולי סטיתי מהמסלול, אבל לא מהדרך" אומר בחיוך אזולאי.

"אני משתדל למלא את החלל הזה בקביעת עיתים באופן קבוע, בפרט המסורת הקבועה עם בואה של השבת לרדת עם ילדיי המקסימים ל"אבות ובנים", ללמוד עם כל אחד את החומר בו הוא אוחז אלו הם שעות האיכות שמביאות לי באופן אישי פרופורציות ומושגים לפערים בין העבודה השוטפת לחזון שאליו כל אחד מאיתנו שואף שיגיעו ילדיו".

מה החזון שלך בכהונה הראשונה שלך בכנסת?
"אשתדל במושב הקרוב להביא מגוון הצעות הן בחקיקה והן בוועדות, אשר יוטלו עליי לטובת ציבור בני התורה ולטובת המוחלשים. זוהי תנועת ש"ס, זה בראש סדר היום של המפלגה, וזאת הייתה צוואת מרן. כמה דמעות הוא הזיל על העניים המסכנים ואלו שיש להם פחות".

בין טלפון לעוד טלפון, מספר לי ח"כ ינון אזולאי על אחת הפגישות שהיו לו אצל מרן רבינו הגר"ע יוסף זיע"א.
"זו הייתה חוויה אישית הכי חזקה שהייתה לי מאביר הרועים מרן זצוק"ל, שאני מרגיש צורך ואני חושב שזו הפעם הראשונה שיוצא לי להזכיר את זה. זכיתי שנים לפני פטירתו להיכנס למעונו של מרן, ולהתברך, ובקשתי שהרב יברך אותי להצלחה בלימודים. הרב שהיה ידוע בסטירות המפורסמות בחיבתם, העניק לי "צ'אפחה" ועוד אחת ועוד אחת, ואמר לי 'יש לך יכולת לעסוק בצרכי ציבור, זה הברכה שלי אליך', לקח לי זמן להבין למה כיוון מרן בברכתו".

"כיום יש לנו את חברי המועצת שזכיתי לקבל את ברכתם בשליחות הציבורית, ובראשם נשיא מועצת חכמי התורה מרן ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן שליט"א, כשנכנסתי ביום ההשבעה להתברך הטיל עליי משימה חשובה לרכז ולטפל בכל נושא בעיות בחורי הישיבות ובנות הסמינרים מול הצבא והגורמים המוסמכים".

לסיכום, איפה נראה אותך בקדנציה הבאה? אתה שואף להיות שר?
"אני לא איש של הצהרות דרמטיות. אבל השאיפות שלי הן להיות שופרם של גיבורי החיל בני התורה מתוך כוונה טהורה לקדש שם שמים ולשמש שליח נאמן לשולחיי, ואני מתפלל כל יום שלא תצא תקלה תחת ידי בע"ה. ואני רוצה לאחל לכל בית ישראל חג כשר ושמח".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כולם חושים שהציבור קונה
    אבל רק כמו טראמפ הוא קונה