ב'אם תרצו' מגיבים לקוד האתי: "מעט ומאוחר מדי"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ב'אם תרצו' מגיבים לקוד האתי: "מעט ומאוחר מדי"

    תנועת 'אם תרצו" מגיבה לקוד האתי שקידם שר החינוך נפתלי בנט ואומרת: "שנת הלימודים האחרונה הייתה שנת שיא בפעילות הפוליטית האנטי ציונית"

    מתן פלג, יו"ר אם תרצו צילום: מרים אלטסר, פלאש 90
    10:05
    26.04.24
    הרב אריאל שחר No Comments on קדושת חול המועד \\ הרב אריאל שחר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג שתנועתו הייתה מעורבת בגיבוש הנוסח הראשוני של הקוד האתי אמר כי: "נוסחו הסופי של הקוד האתי באקדמיה נוגע בנקודות החשובות ביותר מבחינת הפעילות הפוליטית הפרועה של המרצים והמוסדות בארץ ובכך אנו רואים הצלחה רבה".

    לדבריו: "יש לראות בקוד זה צעד ראשון אך בהחלט לא אחרון. שנת הלימודים האחרונה הייתה שנת שיא בפעילות הפוליטית האנטי ציונית. מרצים השוו את ישראל לגרמניה הנאצית בשיעורים. אחרים קידמו בגלוי חרם על אוניברסיטת אריאל ומוסדות נוספים התגייסו לקמפיין הפוליטי נגד הממשלה בנושא המסתננים תוך ניצול לרעה של אמצעי פרסום ותקשורת במימון ציבורי, כך שהמבחן העיקרי של שר החינוך עוד לפניו".

    פלג הוסיף כי: "מציאות של פוליטזציה באקדמיה הישראלית מציגה את נוסח הקוד הנוכחי כמעט מדי ומאוחר מדי. מתן האפשרות למוסדות לנסח קוד אתי משלהם והשארת האכיפה בידי המוסדות, נותנת לחתול לשמור על השמנת. היעדר סנקציות כלכליות על מוסדות שלא יעמדו בדרישות עלולה להוציא את העוקץ מן המהלך כולו. מדובר בצעד חשוב במאבק למען אקדמיה הוגנת ושפויה אך עבודה רבה עוד לפנינו".



    0 תגובות