משלחת חכי"ם ל-IPU להיאבק ב"סעיפי חירום" פלסטיניים

איתי גדסי No Comments on משלחת חכי"ם ל-IPU להיאבק ב"סעיפי חירום" פלסטיניים

מערכה מדינית נוספת: משלחת הכנסת ל-IPU במאמץ לסכל סעיפי חירום נגד ישראל

ח"כ נחמן שי וחיים ילין בכינוס צילום: טוויטר
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במקביל למערכה המתנהלת באו"ם, משלחת הכנסת לכנס האיגוד הבין-פרלמנטרי (IPU), המורכב מחברי פרלמנטים מ- 176 מדינות ברחבי העולם, במאמצים לסכל החלטות אנטי ישראליות נוספות.

הרשות הפלסטינית, כווית ובחריין, הגישו לאיגוד שלושה סעיפי חירום, הקוראים לגנות את ישראל וארה"ב על הכוונה להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים ועל הקיצוץ בתקציב אונר"א. בתגובה, בצעד נדיר, הגישה ישראל בעצמה סעיף חירום, הקורא לגנות את פעילות הטרור האיראנית במזרח התיכון. מחר (ראשון) יידרשו מדינות העולם להכריע בין שני הצדדים, או לחילופין לא לאשר אף אחד מסעיפים אלה.

ראש המשלחת, ח"כ ד"ר נחמן שי אומר: "נכון לעכשיו, אני אופטימי. כמעט כל מדינות אירופה, ובהן קנדה ואוסטרליה, אינן תומכות בהצעה הערבית. יש סימנים שגם הכוונה האבסורדית מהחודש שעבר, לצרף את איראן כחברה בוועדה למלחמה בטרור של האיגוד, עשויה להתבטל בזכות מאמצינו".

במשלחת חברים גם חברי הכנסת חיים ילין (יש עתיד), יפעת שאשא-ביטון (כולנו) ומזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ. ח"כ חיים ילין נבחר אתמול (שישי) כחבר בוועדת השלום והביטחון הבינלאומי היוקרתית של האיגוד. זוהי הפעם הראשונה שחבר כנסת ישראלי נבחר לתפקיד זה באיגוד.



0 תגובות