כשנתניהו אומר 'לא' למה הוא מתכוון? \\ אפרים דוד

    אפרים דוד No Comments on כשנתניהו אומר 'לא' למה הוא מתכוון? \\ אפרים דוד

    חוק הגיוס, תקציב המדינה והסאגה שלא נגמרת: נתניהו מהתל במפלגות הקואליציה וכן, גם באופוזיציה

    נתניהו צילום: לשכת השרה רגב
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול בשעות הבוקר דובר על כך שהנה, אחרי כל המשבר בן השבוע ויותר סביב חוק הגיוס ותקציב המדינה, ישנו פתרון. טוב, כך זה היה נראה. אך כבר בשעה 07:30 הגיעה ההודעה מסיעת ישראל ביתנו שתקפה את הפתרון ודחתה את האפשרות שתצביע בעד חוק הגיוס ובכך, נפתח המשבר מחדש והאופציה שנלך לבחירות, מהדהדת שוב לקול מצהלות הפרשנים.

    ליברמן לא מוכן לוותר על זכותו כ"שר הממונה" ועל כבודו כ"שר הביטחון" ומבחינתו כל חוק שהוא לא חוק שתביא הוועדה המקצועית שמינה כדי לגבש חוק, הוא לא תקין.

    נתניהו, בשונה מהימים האחרונים עושה פרצוף של מי שרוצה לסיים את המשבר אבל תחשבו על האופציה הבאה: נתניהו וליברמן סיכמו עוד בשבוע שעבר שהממשלה נופלת. כולם יודעים למה זה טוב לנתניהו. כשפורסם המתווה, היה מבט פליאה בכמה מהאולפנים בארץ.

    אם כן, נתניהו אומר לליברמן, כמובן במסגרת הקונספירציה היומית שלנו, אתה פורש מהממשלה על רקע חוק הגיוס, אני מתעקש שאי אפשר להמשיך עם קואליציה לא יציבה וכך, הממשלה נופלת ואני הולך "לקבל את אמון העם מחדש".

    למה שליברמן יסכים? ובכן. ליברמן סבור שבאם הוא ילך למערכת בחירות על רקע שנאת חרדים, הוא ירוויח מכך מנדטים. לפחות כך זה נראה. אך דא עקא, אתמול בסקר מקצועי שפורסם נראה ליברמן סביב הארבעה מנדטים. מה לא עובד בנוסחה הזו?

    מומלץ לאביגדור ליברמן להיזכר בחבריו הפוליטיקאים שעשו בדיוק את אותו הדבר ומצאו את עצמם עם צניחה, אוהו צניחה.

    מופז לדוגמא? הצטרף לממשלה עם עשרים ותשעה מנדטים על מנת לפרוש על רקע גיוס חרדים ומה יצא? שני מנדטים או שלוש? אני כבר לא זוכר.

    לפיד לדוגמא? קיבל תשעה עשר מנדטים, חוקק חוק גיוס והוביל חקיקה אנטי דתית ומה יצא? אחד עשר מנדטים?

    מסתבר, שכמה שהפוליטיקאים שונאי הדת בטוחים שהעם בישראל שונא חרדים, שונא תורה ושונא דת, המצב הוא בדיוק הפוך.

    לפיד אגב, בצורה חלקית הבין זאת. מיד לאחר הבחירות האחרונות בהם צנח בכמעט מאה אחוז תמיכה, הוא הלך לכותל המערבי לתפילה עם ניצולי שואה וניסה בשנים האחרונות להיות "מאולף" לדבר מצווה אך ללפיד, כמו ללפיד, זה לא בדיוק הולך משום שהכל עטוף במעטפת יח"צ ובגלגלי פרסום משומניםנ היטב והציבור, איך נאמר זאת יאיר? הוא לא טיפש. אגב, באותו סקר בו ליברמן ירד גם לפיד ירד בשלושה מנדטים. מי שקיבלו תוספת מנדטים דווקא היו הבית היהודי.

    נפתלי בנט, יושב ראש הבית היהודי, הוביל במשבר הנוכחי את הניסיונות לפשרה. הוא ושרת המשפטים, איילת שקד, חברת מפלגתו, ניסו ללא הרף לסיים את מה שכינו "המשבר המדומה" אותו מוביל נתניהו. בנט, אמר אתמול בישיבת סיעה כי הוא מסופק באשר לרצון הכן של ליברמן ולפיד להגדיל את מספר המתגייסים החרדים.

    "האם באמת יאיר לפיד ואיווט ליברמן רוצים? האם צה"ל רוצה מחר לגייס רבבות חרדים? האם אנחנו כחברה ישראלית רוצים בין לילה את כל ההפרדה המגדרית שקשורה בזה? את 17 סוגי הכשרויות? למציאות הישראלית יש קצב משלה והקצב הוא טוב" אמר בנט והוסיף: "את מה שאני אומר יודע גם יאיר לפיד ויודע איווט ליברמן מכיוון שצה"ל אומר לו את הדבר הזה. גם צה"ל לא רוצה פי עשרה חרדים מחר בבוקר כי צה"ל והחברה הישראלית לא יודעים לעכל את זה בקצב כל כך מהיר. ולכן, המשבר הוא משבר לא אמיתי, הוא משבר חלול". ולתמוך ככל הנראה בלומדי תורה ובניסיון שלא ללבות את אש המחלוקת, כנראה עולה במנדטים או יותר נכון מעלה מנדטים.

    ועוד מילה על נתניהו. אתמול בנאום מדהים כמו תמיד, הוא כבר הכין את הקרקע לבחירות מוקדמות שנראה שהוא חפץ בהם כפי שכבר אמרנו. "עוד לא ראיתי אופוזיציה שמפחדת מבחירות" אמר נתניהו בחיוך לקול תרעומת האופוזיציה שכבר רצה להכין חוק לפיזור הכנסת בהקדם. חוק שיעלה היום ככל הנראה.

    ככה זה, נתניהו מצליח להפעיל גם את האופוזיציה לטובתו. אם הם צריכים ייעוץ לתאריך מסוים, נראה שנתניהו מעדיף את חודש יוני. רק אם לא אכפת לכם, חברים. סגרנו?



    0 תגובות