שירו של אבא \\ יואב דיליאון

יואב דיליאון No Comments on שירו של אבא \\ יואב דיליאון

כמדי שבוע, השדרן יואב דיליאון, שולח למכריו מספר דברי תורה מתוך דברים שאמר אביו, ר' בנימין זאב ז"ל, על פרשיות השבוע. השבוע פרשות 'ויקהל פקודי' ואתם מוזמנים להתענג על דברי התורה המתוקים

יואב דיליאון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כתוב בפרשה "ויאמר משה אל כל עדת בני ישראל… קחו מאתכם תרומה לה'…"
אומר אבא שמהפסוק הזה צריכים ללמוד שכל תרומה שאדם נותן לזולת צריכה לבוא מהממון והרכוש של התורם שהרוויח כדין ולא חלילה מכסף שהושג על ידי מרמה ולכן מדגיש משה "קחו מאתכם" כלומר משלכם.

"ולהורות נתן בליבו.." אומר אבא שבכל המקרא מצינו רק שתי פעמים את המילה "ולהורות". פעם אחת כאן "ולהורות נתן בליבו" ופעם נוספת בפרשת שמיני ושם כתוב "ולהורות את בני ישראל" ומוסיף אבא ואומר שהעובדה הזו צריכה להנחות כל אדם מישראל שאם נתקיים בו "ולהורות נתן בליבו", אם חנן אותו הקב"ה בחכמה ודעת אל יחזיק את זה בליבו רק לעצמו, אלא יקיים את הכתוב "ולהורות את בני ישראל" – יפיץ את התורה לכל ישראל.

"אלא פקודי המשכן משכן העדות אשר פקד על פי משה.." ואומר אבא שמשה רבינו לימד אותנו כאן דרך ארץ לגבאים בכל דור ודור. כשאדם עוסק בצרכי ציבור תמיד עליו לדווח לציבור על הכספים שעברו אצלו ואפילו אדם ששמו הולך לפניו וזה מה שמשה מלמד אותנו כאן שאפילו הוא חש צורך למסור לבני ישראל דין וחשבון מפורט על כספי המגבית לבנית המשכן.

שבת שלום ומבורך!



0 תגובות