דיון סוער בוועדת הפנים; ח"כ זוהר: "איימו עלי בתפירת תיק"

    איתי גדסי No Comments on דיון סוער בוועדת הפנים; ח"כ זוהר: "איימו עלי בתפירת תיק"

    וועדת הפנים מקיימת דיון בהשתתפות המפכ"ל בנושא טענות שהועלו על ידו בנוגע להתנהלות פסולה לכאורה של מקורבי נתניהו כנגד חוקרי נתניהו | ח"כ מיקי זוהר: "התנהלות המשטרה בפרשת חקירות רה"מ לא מקצועית, לא אובייקטיבית ולא תקינה"

    יו"ר ועדת הפנים יואב קיש והמפכ"ל רוני אלשיך צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דיון סוער מתקיים בשעה זו בוועדת הפנים של הכנסת. בדיון משתתף המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך שהוזמן בעקבות ריאיון שהעניק לתקשורת הכללית. ח"כ מיקי זוהר שיזם את הדיון אמר: "כבר הבוקר צלצלו לאשתי ואמרו לה שלא כדאי שאני אדבר על חקירת ראש הממשלה, ואמרו לה שיפתחו נגדי בחקירות ונגדה בחקירות במע"מ. הבוקר אני גם אגיש על כך תלונה במשטרה ואני רוצה לראות איך יחקרו את זה".

    לדבריו: "יש להקים ועדת חקירה בעניין התנהלות המשטרה בתיקי נבחרי ציבור ומפורסמים. המשטרה כושלת בתיקים אלה פעם אחר פעם". זוהר הוסיף "לתחושתי ולתחושת לחלק גדול מהציבור, התנהלות המשטרה בפרשת חקירות רה"מ לא מקצועית, לא אובייקטיבית ולא תקינה".

    עם זאת ביקש זוהר להדגיש: "חשוב לי להבהיר שמשטרת ישראל עושה עבודתה נאמנה בנושא אכיפת החוק והסדר אולם כשיש חקירת נבחרים ומפורסמים המשטרה כושלת: החקירות שלהם מודלפות כמעט תמיד לכלי התקשורת. לתחושתי יש שיתוף פעולה מדאיג מאוד בין התקשורת למשטרה. המפכ"ל עצמו אמר שישנם גורמים שפעלו נגד החוקרים ורמז שהם מטעם רה"מ. הדברים חמורים ומדאיגים כיוון שהם הופכים את החקירות ללא אובייקטיביות ולמצב שהחוקרים לא מסוגלים להמשיך ולחקור ללא משוא פנים אם אלה טענותיהם. יש אינספור דוגמאות שהמשטרה פירסמה המלצות בקול תרועה רמה אך הן הסתיימו בקול ענות חלושה. הגיעה העת להקים ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את התנהלות המשטרה בתיקי אנשים מפורסמים ונבחרי ציבור".

    ח"כ סמוטריץ' הטיח במפכ"ל: "הראיון שנתת לעובדה הוא בלתי מתקבל על הדעת בעליל. אתה לא ח"כ ולא שר, גם שופטים לא מתראיינים. אתה לא מחלק ציונים לראש הממשלה. תקום ותגיד שהראיון היה טעות. מי שחושב שמנהלים אחריו מעקבים ורודפים אותו לא יכול להתנהל בצורה אובייקטיבית".

    ‏ח"כ סוויד ביקשה שהמפכ"ל יגיב לשאלה האם בוצעו מעקבים אחר חוקרים והאם וולטר סוריאנו עומד מאחוריהם.

    ח"כ מיקי זוהר הוסיף: "יש שת"פ מדאיג בין התקשורת למשטרה. רמיזות המפכ"ל מדאיגות והופכות את החקירה למשהו לא אובייקטיבי. איזה חוקר שנרדף על ידי הנחקר יחקור בצורה אובייקטיבית?"

    ח"כ משה גפני שהשתתף אף הוא בדיון אמר: למה המפכ"ל אמר לציבור שהיו חוקרים פרטיים ששכרו אותם כדי לעקוב אחר קצינים שעסקו בחקירות נתניהו. למה הראיון הזה ניתן? אם זה נכון, היה צריך לחקור את זה ולא לספר את זה לציבור ואם זה לא נכון, למה המפכ"ל אמר את זה". לדברי גפני "המפכ"ל התנהג כמו אחרון העיתונאים, שיסביר לצורך מה העניק את הראיון".

    ח"כ אחמד טיבי פנה לח"כ מיקי זוהר ואמר לו: "לא סולח לך ולחבריך שאתה דוחף אותי להגן על רוני אלשיך".

    המפכ"ל רב ניצב רוני אלשיך השיב בוועדה: "נאמרו בראיון עוד הרבה דברים אחרים שלא שודרו. אני מצר שכל הדברים הטובים של המשטרה לא שודרו. אני גם לפעמים קופץ ששומע בתקשורת מידע מחקירה ואז אני לוקח את הפרוטוקול ומשווה ורואה שאין קשר. מישהו רוצה להגחיך את חקירת המשטרה. יש שיח של עורכי הדין באמצעות התקשורת".

    המפכ"ל התייחס לשאלות הח"כים סביב אמירתו כי גורמים מסויימים "רחרחו" בסביבת חוקרי פרשת נתניהו: "סיטואציה שחקירה כזו מזדהמת בגלל גחמה של גורם כל שהוא לא קיימת. החקירות האלה מלוות בצורה הדוקה, הכל מתנהל על השולחנות הגבוהים ביותר. היכולת להשפיע על חקירה אפס, היכולת להשפיע על חוקר נמוכה. אבל כאשר זה מסתובב סביב הבית שלהם חשבתי שזה לא נכון ויש לתת להם גיבוי. זה שיצאתי ציבורית לא משליך כלל על מצב החקירה".

    המפכ"ל על הפרסומים סביב פרשת הצוללות: "בוודאי שרה"מ ימסור עדות, לא כנחקר ולא כחשוד. לא יכולה להגמר חקירה אם לא כולם מסרו את גרסתם".



    0 תגובות