אדלשטיין: עצמאות מחייבת פשרות

    איתי גדסי No Comments on אדלשטיין: עצמאות מחייבת פשרות

    יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס למאבקי השבת ואמר: "המציאות שאיתה אנחנו צריכים להתמודד מאז שיצאנו לעצמאות היא כזו שמחייבת אותנו לפשרות. מדינה אידיאלית כבר לא תהיה"

    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין דיבר הבוקר בכנס ירושלים ה-15 של קבוצת בשבע. הוא החל את דבריו בנימה פסימית משהו תוך שהוא מצטט את דברי הרב קוק לפיהם בחרנו מרצוננו להתנתק מסדר היום הפוליטי של אומות העולם ותהה מדוע נשעה הדבר מרצוננו. מכאן עבר לדבר על תקציב המדינה שעולה היום (שלישי) להצבעה במליאה. "יש דבר אחד שלא משתנה בכל הצבעה על התקציב. אף אחד לא מרוצה. לא האופוזיציה ולא הקואליציה. לא האוצר ולא משרדי הממשלה" אמר.

    את זה, לדבריו, חסכה לנו הגלות. "אלפיים שנה לא היינו צריכים לטפל בדברים הטכניים האלה ויכולנו להגיע לשלמות גם לשלמות רוחנית. העיסוק בתיאוריה מאפשר שקט תעשייתי. רק אחרי הקונגרס הציוני הראשון החל העם היהודי לחזור אל עולם העשייה ולנטוע את אוצרות הרוח שרכש במשך דורות על גבי דורות בקרקע המציאות".

    אדלשטיין הזכיר את המאבקים האידיאולוגיים שנמשכים גם היום, שבעים שנה לאחר הקמת המדינה והביא את חוק המרכולים לדוגמא. "אם צד אחד ינצח, הלכה המדינה. המציאות שאיתה אנחנו צריכים להתמודד מאז שיצאנו לעצמאות היא כזו שמחייבת אותנו לפשרות. מדינה אידיאלית כבר לא תהיה".

    יושב ראש הכנסת התייחס גם להחלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון ושמר על אותה נימה ממלכתית. "מאז ומתמיד לא הסתרתי את עמדתי שיש להחיל את הריבונות. אבל צריך לזכור שיש גם פוליטיקה עולמית שאנחנו חלק ממנה ועלינו להתחשב בה. הבעיה שלנו היא בציבור שלנו. אם נניח נגיע להסכמה שיש להחיל את הריבונות על מעלה אדומים, יקומו בציבור שלנו אנשים שיגידו: 'אה, תבוסתנים! ויתרתם על הריבונות ביהודה ושומרון'. אין מה לעשות, העצמאות הזו דורשת מאיתנו להתפשר ולחיות במציאות הריאלית".

    בדבריו, עקץ במרומז את מחפשי הכותרות באירועים מעין אלו. הוא סיפר: "המשימות היום יומיות לוקחות את רוב הזמן ואז כאשר מזמינים אותך לאיזה שהוא אירוע חשוב, מתיישבים לידך אנשיך הנאמנים ושואלים איזו כותרת ניתן לאירוע הזה כדי שתצא ממנו כותרת. אני לא נוהג להתייחס כך לכנסים אליהם אני מוזמן".



    0 תגובות