חוק הנכים אושר סופית: "צעד היסטורי"

    איתי גדסי וצבי טסלר No Comments on חוק הנכים אושר סופית: "צעד היסטורי"

    מאבק הנכים מגיע לסיומו: הלילה אישרה מליאת הכנסת את הצעת החוק הממשלתית להעלאת קצבת הנכים | שר הרווחה חיים כץ: "לאחר שהקצבה לא עודכנה במשך שש עשרה שנה אפשר בהחלט להגדיר את היום הזה כהיסטורי"

    מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת חצות הלילה, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הביטוח הלאומי, תיקון מס' 200, התשע"ח 2018 המוכרת יותר כהצעת חוק הנכים. במסגרת הצעת החוק שכר הנכים יעלה.

    בהצעת החוק תמכו שמונים וארבעה חברי כנסת ולא היו מתנגדים. כל ההסתייגויות שהוגשו להצעת החוק לא התקבלו.

    שר העבודה והרווחה חיים כץ שהגיש את הצעת החוק אמר: "היעד היה ונותר קצבה בגובה שכר מינימום וההצעה הממשלתית שאושרה היום היא צעד ראשון ומשמעותי בדרך אליו".

    לדבריו: "כשר הממונה על אוכלוסיית הנכים בכללותם, דאגתי כי כל אוכלוסייה ובמיוחד אלו שקופחו והוזנחו במשך שנים, תקבל מענה הולם. נלחמתי מול פקידי האוצר שהקצבה תוצמד לשכר הממוצע במשק ושהנכים בגיל הפרישה יהנו מתוספת לקצבה, למעלה מ-80,000 אזרחים ותיקים שכמעט ונשכחו".

    "בצעד היסטורי ביטלנו את רמות הקח"ן, שמנו סוף לסרבול ואיחדנו בין הקצבה הבסיסית לקצבה החודשית הנוספת. קח"ן אחיד לכולם ברמה הגבוהה יסייע ל- 125,000 נכים החלשים ביותר מבחינה כלכלית כמו נכי הנפש, אנשים עם מוגבלות שכלית ואוטיסטים. דאגתי שלא ישכחו את העיוורים ועבורם השגתי תקציב ייעודי של 50 מלש"ח".

    "המאושפזים במוסדות ציבוריים, שקיבלו עד היום סכום מועט לחשבונם הפרטי כי רוב הקצבה הועברה למוסד בו שהו, יקבלו ממרץ את תוספות של 470 ש"ח לשימושם האישי".

    "לאחר שהקצבה לא עודכנה במשך שש עשרה שנה אפשר בהחלט להגדיר את היום הזה כהיסטורי. אני מקווה להגיע במהרה להסכמות עם האוצר ולקדם את הצעת החוק להעלאת הקצבה לכל האזרחים הוותיקים שמקבלים השלמת הכנסה, תוך הצמדתה לשכר הממוצע במשק, מהלך שיתן לנו את הביטחון שאף אזרח ותיק לא יהיה מתחת לקו העוני שוב".



    0 תגובות