תיעוד קורע לב: הלווית הקדוש הרב איתמר בן גל הי"ד

    בנצי לייזרוביץ No Comments on תיעוד קורע לב: הלווית הקדוש הרב איתמר בן גל הי"ד

    לוויה קורעת לב ביישוב הר ברכה: הקדוש הרב איתמר בן גל הי"ד הובא למנוחות | ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "אני אומר מכאן מהמקום הזה, למרצחים השפלים ובראשם למחבל מחמוד עבאס יימח שמו, לעולם לא תשברו אותנו"

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני מספר שעות נערכה הלווית הקדוש הרב איתמר בן גל הי"ד שנרצח בפיגוע הדקירה אתמול באריאל.

    המוני מלווים השתתפו במסע ההלוויה קורע הלב. בין המספידים היו רב היישוב, הרב אליעזר מלמד, רב השומרון, הרב אליקים לבנון, יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, סגן שר הביטחון, אלי בן דהאן, שר החקלאות, אורי אריאל, קרוביו ומכריו.

    ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר: "לבנו שבור לרסיסים. אך רוחנו איתנה. תשובה אמיתית זה חיזוק ההתיישבות בארץ ישראל". דגן קרא לראש הממשלה להכריז על הר ברכה כתשובה לרצח הנורא כעיר ואם בישראל.

    "כמה קצרים היו חייו אבל כמה מלאים ומשמעותיים. כאן לימדת בהר ברכה, בחצי השנה האחרונה נסעת כל יום את המרחק לגבעת שמואל, כדי ללמד, כדי לחנך, כדי להעניק את התורה לדור הבא. כדי לחברם לארץ ישראל, כמה טוב לב היה לך. בחיוך כובש אוהב אנשים ואנשים אוהבים אותו. כמה התמסרתם אתה ומרים היקרה. לחינוך. להר ברכה. לבית הספר היסודי לישיבה. איך הצליחו המרצחים השפלים. איך חטפו נשמה גבוהה וטהורה כמוך".

    "חברינו בממשלת ישראל אנחנו מצפים היום לתשובות יחד עם כל עם ישראל לא רק תושבי השומרון העם כולו מחכה לתשובות ברורות. לא ייתכן שאבדה ההרתעה. פיגוע שני בשומרון בתוך פחות מחודש, לא ייתכן שהמחסומים לא חזרו. לא ייתכן שבאמצע היום בצומת מרכזית בלב מדינת ישראל מחבל שפל יורד ממונית ומבצע את זממו ללא חשש, ללא מורא, חברינו בממשלה. תשובה זה לא מסרים של חולשה. וקלישאות שקריות על שיתוף פעולה בטחוני מזוייף תשובה זה עוצמה של בניין הארץ תשובה זו חיזוק ההתיישבות בארץ ישראל. תשובה זו מלחמה נחושה. לא רק במרצחים עצמם אלא בשולחיהם, המסיתים, מהרשות הפלסטינית".

    "אני אומר מכאן מהמקום הזה, למרצחים השפלים ובראשם למחבל מחמוד עבאס יימח שמו, לעולם לא תשברו אותנו. מכאן, ליד מיטתו של הרב איתמר הי"ד, אנחנו נשבעים. לעולם לא נשבר!. הר ברכה. הוא אחד הישובים החזקים במדינת ישראל. אחד הישובים שלמרות שהוא בקו הראשון, של ההתיישבות בהר גריזים מעל שכם, הוא עם קצב הגדילה הגבוה במדינת ישראל. עם למעלה מ 2000 תושבים. עם אחד המעונות הגדולים בארץ".

    "לבנו שבור לרסיסים. אך רוחנו איתנה כאן בהר ברכה תהיה עיר. זו תשובתנו האזרחית. תפקידו של צה"ל הוא לנקום. ברשות הפלסטינית הטרוריסטית, במרצחים ובשולחיהם, תפקידנו שלנו, המתנחלות והמתנחלים בשומרון הוא לחזק את בניין ארץ ישראל, ולנקום ולתקן את חילול עם ישראל שהיה כאן אתמול, וחיזוק שורשינו כאן בהר ברכה. בלב השומרון ובכל רחבי יהודה ושומרון".

    "אדוני ראש הממשלה. אתה מקשיב לנו עכשיו. אני קורא לך אדוני ראש הממשלה, להכריז היום על הפיכתו של הישוב הר ברכה לעיר ואם בישראל. אני קורא לך אדוני ראש הממשלה לתת את התשובה הנחושה והאמיתית לרצח הנורא הזה מרים היקרה . משפחות יקרות אנחנו מבטיחים להיות לצדכם. לעולם לא תהיו לבד. נתחזק ביחד. הקב"ה ייתן כוחות למשפחה היקרה למשפחת הר ברכה לקהילת השומרון ולכל עם ישראל לחיילי צבא ההגנה לישראל. התנערי מעפר קומי. לבשי בגדי תפארתך עמי, בבניין ארץ ישראל ננוחם".

    הלווית הרב

    . . . . .

    (קרדיט צילום: מועצת אזורית שומרון, יונתן סינדל – פלאש 90)



    0 תגובות