מנכ"לית משרד המשפטים באו"ם: "די לגינוי האוטומטי"

    איתי גדסי No Comments on מנכ"לית משרד המשפטים באו"ם: "די לגינוי האוטומטי"

    מנכ"לית משרד המשפטים ויו"ר המשלחת הישראלית למועצת זכויות האדם בז'נבה, אמי פלמור: "די לגינוי האוטומטי של ישראל – אנחנו כאן כי אכפת לנו מזכויות אדם, ויש לנו הישגים רבים בתחום"

    אולם העצרת הכללית של האו"ם צילום: פטריק גרובן
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשלחת הישראלית למועצת האו"ם לזכויות אדם בז'נבה, בראשות מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, ושגרירת ישראל למוסדות האו"ם בז'נבה, אביבה רז-שכטר, הציגה הבוקר את פעילות מדינת ישראל בתחום זכויות האדם. פלמור: "חלק גדול מהנוכחים כאן לא יקשיב למה שאני אומרת ולא יתעניין בניהול דו שיח, אלא יושב כאן מתוך מטרה לנגח ולגנות באופן אוטומטי כל דבר שאומר, רק משום שאעשה זאת מטעם מדינת ישראל".

    במהלך הדיון נשמעו קריאות חמורות מצדן של חלק מהמדינות כלפי המשלחת הישראלית. נציגי המשלחת מדרום אפריקה אף ננזפו על ידי נשיא האסיפה על שכינו את ישראל "מדינת אפרטהייד". המשלחת הישראלית למועצת זכויות האדם של האו"ם הופיעה הבוקר במטה האו"ם בז'נבה, לדיווח תקופתי המתקיים אחת ל-4 שנים במסגרת מנגנון הביקורת האוניברסלית התקופתית של האו"ם כדי להציג את פעילות הממשלה בשנים האחרונות בכל הקשור לחיזוק, קידום והגנה על זכויות אדם בישראל.

    ראש המשלחת, מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור לא המתינה לקריאות הביניים העוינות הצפויות כלפי המשלחת הישראלית, ופתחה את נאומה ב- "בליץ דיפלומטי": "אני באה לכאן היום כדי להציג בפניכם, בגישה מקצועית ועניינית, את פעילותה של מדינת ישראל בתחום זכויות האדם בתקופה האחרונה. אנחנו כאן כי באמת אכפת לנו מזכויות אדם, ואני שואלת, האם גם לכם אכפת? ", אמרה פלמור במליאה. "אני יודעת שחלק גדול מהנוכחים כאן לא יקשיב למה שאני אומרת ולא יתעניין בניהול דו שיח מעשי ובונה, אלא יושב כאן מתוך מטרה לנגח ולגנות באופן אוטומטי כל דבר שאומר או אציג, רק משום שאעשה זאת מטעם מדינת ישראל. כידוע לכם היטב, הבית הזה לא קנה לו את פרסומו העולמי ביחסו האובייקטיבי לישראל".

    פלמור, בת לניצולי שואה, הוסיפה גם ממד אישי לנאומה ואמרה: "הורי נולדו בעולם נטול זכויות אדם ובארץ שבה זכויות אדם לא היו קיימות. הם חיפשו מקלט במקום שיכבד את אנושיותם ואת זכויותיהם האינדיבידואליות והלאומיות, והם מצאו אותו במדינת ישראל. דווקא משום שאני מחוברת באופן עמוק לסיפורם של הורי, אני מבינה היטב את אחריותנו לשמור על כבודם וזכויותיהם של כל אזרחי המדינה ותושביה".

    בסיכום דבריה, נקבה מנכ"לית משרד המשפטים בשמותיהם של החיילים והאזרחים הישראלים המוחזקים ברצועת עזה ואמרה: "אני לא יכולה לסיים את דברי מבלי להתייחס לישראלים המוחזקים בעזה, תוך הפרת זכויות האדם שלהם ושל משפחותיהם".

    במהלך הדיון נשמעו קריאות חמורות מצד חלק מהמדינות כלפי המשלחת הישראלית. בין היתר, כינה נציג המשלחת מדרום אפריקה את ישראל "מדינת אפרטהייד", ולבקשת המשלחת הישראלית ננזף על כך על ידי נשיא האסיפה שדרש להימנע מפוליטיזציה של הדיון ולשמור על שפה מקצועית. יחד עם זאת, לצד הביקורת הפוליטית שנשמעה כלפי המשלחת הישראלית, המועצה ונציגי חלק מהמדינות שיבחו את ישראל על ההישגים שהציגה, בפרט בתחום זכויות אנשים עם מוגבלות ושוויון מגדרי, וכן על מאמציה בהכנה לקראת ההופעה. חלק מנציגי המדינות אף ציינו לחיוב את הטיפול הרפואי שמעניקה ישראל לילדים פלסטיניים בבתי החולים בישראל.

    המשלחת כללה נציגי ממשלה בכירים האמונים על קידום זכויות אדם בהיבטים שונים: מרים כבהא, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, אווה מדז'יבוז, מנהלת הרשות לקידום מעמד האישה מהמשרד לשוויון חברתי, ונציגי משרד המשפטים: אברמי טורם, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, עו"ד אווקה זנה מנהל היחידה לתיאום המאבק בגזענות, ועו"ד דינה דומיניץ, מתאמת המאבק בסחר בבני אדם.



    0 תגובות