נתניהו: "יבוא יום והמשטרה האיראני ייפול"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "יבוא יום והמשטרה האיראני ייפול"

    בהצהרה משותפת בפתח אירוח סגן הנשיא פנס במעונו הרשמי, אמר ראש הממשלה נתניהו: "בוא יום שבו אזרחי איראן יזכו בחירות שלה הם ראויים. כשהיום הזה יגיע, הם יזכרו מי עמד לצדם ומי עמד עם אלה שדיכאו אותם" | הנאום המלא

    איראן. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרה משותפת עם סגן נשיא ארה"ב מייק פנס אתמול בשעת ערב בעת שאירח את סגן הנשיא פנס ורעיתו לארוחת ערב.

    "סגן הנשיא פנס, מייק, שרה ואני מברכים אותך ואת קארן בבואכם לירושלים. אנו מכירים זה את זה שנים רבות, ומהיום שבו נפגשנו לראשונה, ידעתי שאתה ידיד אמת. אני זוכר בבהירות יום אחד ב-2009 שבאתי להיפגש עם ההנהגה בקונגרס בוושינגטון. מייק, אתה הרמת את קולך ודיברת בכזאת צלילות, בכזאת אמונה בתמיכתך, בכיוון שבו הובלתי את ישראל. לעולם לא אשכח זאת. התרגשתי לשמוע מוקדם יותר היום שיש לך צילום מאותה פגישה תלויה בבית סגן הנשיא בוושינגטון".

    "זה באמת כבוד גדול עבור שרה ועבורי לארח אותך ואת קארן הערב בביתנו. נשותינו מעמיקות אף יותר את הידידות בינינו. ברצוני להביע שוב את הערכתה של ישראל לנשיא טראמפ ולך על ההחלטה ההיסטורית שהתקבלה בחודש שעבר, להכיר בירושלים כעיר בירתנו. ברצוני גם לברך אותך על הנאום המצוין שנשאת בכנסת היום. ראית אנשים קמים שוב ושוב ומריעים לעקרונות שמנחים את מדיניותך, מריעים לידידות הכנה שיוצאת מלבך. הבעת בנאום בצורה נחרצת את הקשרים המתמשכים בין שתי מדינותינו ואת מחויבותך האישית לישראל, את המחויבות של הנשיא טראמפ ושל כל משלחתך".

    "מוקדם יותר היום דנו באתגרים משותפים, כמו גם בהזדמנויות משותפות, במזרח תיכון גועש מאוד. האתגר הראשון מגיע מאיראן. העריצים בטהרן בזבזו מיליארדי דולרים כדי להפיץ רצח ואי-סדר במזרח התיכון במטרה לקדם את האידיאולוגיה הארסית שלהם. אני מצדיע הן לנשיא טראמפ והן לך, אדוני סגן הנשיא, על עמידתכם לצד אזרחי איראן כאשר רבים כל כך באירופה ובמקומות אחרים נותרו בשתיקה מבישה. קשה להאמין, אך חלקם אף אירחו את דוברי המשטר האיראני בזמן שהבריונים של אותו משטר השליכו אלפי מפגינים איראנים לכלא".

    "אני שותף לאמונה שהבעת היום בכנסת שבסופו של דבר יפול המשטר האיראני הקיצוני, ויבוא יום שבו אזרחי איראן יזכו בחירות שלה הם ראויים. כשהיום הזה יגיע, הם יזכרו מי עמד לצדם ומי עמד עם אלה שדיכאו אותם. אתם בצד הנכון של ההיסטוריה. ישראל, כמו הנשיא טראמפ, חושבת שהסכם הגרעין עם איראן היה הסכם נורא שבסופו של דבר סולל את דרכה של איראן לארסנל אטומי. משטר שמחמש מחבלים ברחבי העולם, קורא להשמדתה של ישראל, קורא "מוות לאמריקה" ו-"מוות לישראל", למשטר כזה, אסור שיהיה נשק גרעיני. לכן ישראל תומכת במדיניותו של הנשיא טראמפ בנוגע להסכם".

    "עדיין נותר זמן למנהיגים לנצל את ההזדמנות שמציע הנשיא טראמפ לתקן את הליקויים בהסכם הכושל הזה. אך אם מנהיגים אלה לא ינצלו את ההזדמנות, או אם יציעו רק שיפורים קוסמטיים, ישראל תתמוך לגמרי בהחלטתו של הנשיא לסגת מההסכם הרע ולהשיב על כנן סנקציות חריפות. עמדתנו ברורה: לתקן אותו עד היסוד או לבטל אותו באופן מוחלט. סגן הנשיא ואני דנו גם באפשרויות לקדם את השלום. ככל שמדינות רבות יותר באזור מבינות שישראל אינה אויבת אלא בת ברית גדולה ושותפה לשאיפותיהן לעתיד טוב יותר, כך גדלים ומתחזקים הסיכויים לפיוס נרחב יותר".

    "ישראל מצפה לעבוד עם שליחיו המוכשרים של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, ג'ייסון גרינבלט, השגריר דיוויד פרידמן, יחד עם שגרירנו רון דרמר, כדי לקדם שלום עם כל שכנינו, כולל עם הפלסטינים. ככל שיקדימו הפלסטינים לקבל את האמת בנוגע לקשר בן אלפי השנים בין העם היהודי לארץ הזאת ולעיר הזאת, כך נוכל להקדים לעבוד יחד, ולמצוא פשרה היסטורית שתיצור עתיד טוב יותר עבור שני העמים. אנו יודעים שבכל המאמצים הללו, אין לנו ידידים טובים יותר מאשר הנשיא טראמפ וממך, אדוני סגן הנשיא".

    "שוב, מייק, שרה ואני מתכבדים לארח חברים יקרים כל כך של ישראל, של העם היהודי וידידים אישיים קרובים כל כך. תודה לכם על היותכם מגני הברית בין אמריקה לישראל ותודה על כל מה שאתם עושים כדי לחזק את הברית בינינו. ברוכים הבאים לירושלים. ברוכים הבאים לביתנו" אמר ראש הממשלה.



    0 תגובות