בג"צ דחה עתירה נגד היועמ"ש מנדלבליט בפרשת שרה נתניהו

    איתי גדסי 1 Comment on בג"צ דחה עתירה נגד היועמ"ש מנדלבליט בפרשת שרה נתניהו

    בג"צ דחה היום את עתירת העיתונאי אורי משגב נגד היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט ואת צו המניעה שנועד לאסור עליו לקיים את השימוע לגברת שרה נתניהו בפרשת מעונות ראש הממשלה

    אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בג"צ דחה היום את עתירת העיתונאי אורי משגב שדרשה להוציא  צו על תנאי המורה ליועץ המשפטי לממשלה, מר אביחי מנדלבליט, להימנע מלקיים את השימוע הפלילי לנאשמת גברת שרה נתניהו בתיק החקירה המכונה "פרשת המעונות", ויאצול את הסמכות לקיים את השימוע על גורם מוסמך אחר בפרקליטות המדינה, כפי שמתירות לו ההנחיות הקיימות. השימוע נקבע למחר 17 בינואר 2018.

    בעתירה טען אורי משגב כי הגב' שרה נתניהו אינה נבחרת ציבור ואינה נושאת בתפקיד ציבורי רשמי. החקיקה הקיימת ותקדימים משפטיים אינם מספקים כל הצדקה נראית לעין לקיום השימוע הפלילי בעניינה דווקא על ידי היועמ"ש מנדלבליט, בפרט לאור העובדה שלמנדלבליט היכרות אישית מתמשכת עם שרה נתניהו ועם בעלה, שהמשיב כיהן כמזכיר הממשלה הקודמת שלו עד לתפקידו הנוכחי כיועץ המשפטי לממשלתו הנוכחית. היכרות זו מעלה חשש לניגוד עניינים מובהק. "מנדלבליט פסל את עצמו בעבר ביוזמתו מטיפול משפטי בשלושה מקרים שבהם התעורר אצלו חשש לניגוד עניינים על סמך היכרות אישית, כולל היכרות שנרקמה במהלך עבודתו בלשכת ראש הממשלה – אך נמנע לעשות כך הפעם – למרות שמעורבותו כלל אינה נדרשת על פי החקיקה והתקדימים. לתחושתי, הרווחת גם בציבור, החלטתו לקיים בעצמו את השימוע גורמת לפגיעה קשה בעיקרון השוויון בפני החוק, מערערת בכך את שלטון החוק, וממילא חותרת תחת מעמדה של מדינת ישראל כמדינת חוק שעקרונות הצדק עומדים כנר לרגליה".

    היועמ"ש מנדלבליט ביקש מבג"צ לדחות את העתירה על הסף, אם משום השיהוי בהגשתה, שעה שעיסוקו של היועמ"ש מנדלבליט בפרשת המעונות היה ידוע ברבים מאז נכנס לתפקידו הנוכחי; ואם מחמת מעשה בית דין והעדרה של תשתית עובדתית התומכת בעתירה. זאת, לאחר שהשגות דומות בעניין עיסוקו של מנדלבליט בפרשיות הנוגעות לראש הממשלה המכהן, חרף העובדה כי הוא שימש כמזכיר הממשלה בממשלתו, נדחו על ידי בית משפט זה.

    היועמ"ש הוסיף וטען, כי יש לדחות את העתירה אף לגופה, בהעדר עילה להתערב בהחלטתו לקיים את השימוע בפניו. גם הגב' שרה נתניהו הצטרפה לנימוקיו של מנדלבליט לדחיית העתירה, והוסיפה, כי קבלת הבקשה למתן צו ביניים תגרום לה נזק רב, שעה שהעותר לא הבהיר כיצד יינזק, אם תדחה בקשתו.

    כאמור, בג"צ דחה את העתירה, וקבע כי החוק בכל מקום שכתב האישום יוגש על ידי היועץ המשפטי עצמו או באישורו, הרי שבפניו ייערך, ככלל, גם השימוע.

    עוד כתב השופט, "לא מצאתי טעם להדרש לטענות העותר בדבר קשריו הקודמים של מנדלבליט עם ראש הממשלה ורעייתו, ושאלת השפעתם על עריכת השימוע לשרה נתניהו. בית משפט זה נדרש בעבר לטענות בדבר ניגוד עניינים של המשיב, המונע ממנו לעסוק בחקירות פליליות של ראש הממשלה, ואלו נדחו. הדברים נכונים , ביתר שאת, שעה שאין מדובר בחקירה או בשימוע בעניינו של ראש הממשלה עצמו, וחזקה על המשיב כי יפעל, גם בנסיבות דנן, באופן מקצועי וחסר פניות.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות