דובי וינרוט: "חני היתה כמו ת"ח שרוצה לסיים עוד מסכת בש"ס"

    עמית דניאל No Comments on דובי וינרוט: "חני היתה כמו ת"ח שרוצה לסיים עוד מסכת בש"ס"

    בריאיון מיוחד במלאת שלושים לחני וינרוט ע"ה, מספר בעלה עו"ד דובי וינרוט על רגעי הקושי והאמונה, הפורפורציות בין סערת מחלת הסרטן שחוותה חני לעשיה היומיומית, ההשפעה רבת העצמה והניסוח של המצבה אותו כתבה חני בעצמה • וגם, השיחות בינו לבין חני ושני הנושאים אותם כאבה במיוחד • הריאיון המלא

    עו"ד דובי וינרוט
    8:43
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on יצחק בריק: "הרמטכ"ל חייב להתפטר; לא נוכל ננצח כך"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית "מהדורת הבוקר סוף השבוע" בהגשת מרדכי לביא, התארח באולפן עו"ד דובי וינרוט. בחודש האחרון שכל דובי את רעיתו – חני וינרוט ע"ה – ובריאיון המרתק שסיפק סיפק הצצה נדירה לעולמו בפתיחות מרגש ויוצאת דופן.

    במהלך הריאיון, נשאל וינרוט, האם חני שבמהלך מחלת הסרטן שפקדה אותה, השפיעה יותר ויותר אם באמצעות ספריה, אם באמצעות הרצאותיה והגיגיה שפרסמה, לא הרגישה קשה יותר עם רצון גבוה יותר להישאר בחיים ולהשפיע עוד ועוד. "נגעת בנקודה שאני חייב לומר שהאינטילגנציה הרגשית שלך גבוהה בשאלה הזו" אמר בחיוך וינרוט למרדכי לביא "היתה לה אמונה גדולה. היה קשה לה שהיא רוצה להספיק עוד ועוד ועוד, כמו תלמיד חכם שרוצה להספיק עוד ועוד בש"ס. בסופו של דבר שאדם הולך לעולמו זה לא קל לאף אחד. הנקודה הזו והנקודה שהיא רוצה ללוות את ילדיה לחופה אלו הנקודות שהיא דיברה עליהם" סיפר וינרוט.

    וינרוט סיפר כי בימיה האחרונים יו"ר ארגון החסד, עזר מציון, הרב חנניה צ'ולק דיבר אתה "כמו שאני מניח מדברים עם רוב האנשים במצב כזה" אמר ונרוט "הוא דיבר הרבה על אמונה ועל המונח של "חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל יתייאש מהרחמים וחני שתקה. הרב צ'ולק שאל 'חני, מה יש לך להגיד על זה?' והיא ענתה לו 'אני חושבת שלפעמים רחמים זה ללכת לעולם הבא".

    לשאלת המראיין מאיפה הפתיחות הרגשית החזקה כל כך? ווינרוט ענה "באופן כללי אני חושב שזה פשוט תכונה שהיא של אנשי אמת".

    "אמנם אני עו"ד" אמר בחיוך והמשיך "אבל עדיין אנשי אמת במובן זה של הצבת הדברים על השולחן כמו שהם. אני לא מפחד מהאמת ואני מדבר עליה. התרבות והתופעה של לא לדבר ולהגיד 'טפו טפו', זה להתחמק ולא לשים את הדברים על השולחן. אנחנו לא החבאנו. תמיד היינו בשיח פתוח ומדברים".

    לביא שאל "היא דיברה הרבה על היום שאחרי?" ווינרוט השיב "חני כתבה לעצמה את הנוסח של המצבה ובחרה את המצבה. כמו כן, היא כתבה את הנוסח של מודעת האבל". בזהירות וברגישות שאל לביא האם חני שוחחה עם דובי על היום שאחרי באשר לנישואין מחדש "היא דיברה אתי על זה" חשף וינרוט "אפילו היתה מישהי ספציפית שהיא חשבה שהיא מתאימה לי".

    וינרוט שביום הרגיל נושא בחייו העסקיים את תואר העו"ד המתמחה בתחום סכסוכים אזרחיים וכספיים, נשאל איפה עובר האיזון בין העוצמות והחוויות הסוערות בחיים לבין העבודה, הלכאורה פשוטה, לכאורה 'מתעסקת בשטויות'. "היה יהודי שהלך לרבי שלו ואמר לו 'העבודה שלי היא כך וכך ואני לא מספיק שמח בה'. הרבי השיב לו 'העבודה היא קללה. קוללנו בעבודה'. אז נכון, עבודה היא לא המהות אבל כן יש מקרים ספציפיים שאתה כן מציל נפשות ואתה מרגיש גאולה. אחד הטעויות של העו"ד שהוא נכנס לרגשות של הלקוח אתה נהפך להיות הלקוח בעצמו אתה לא יכול לייצג אותו מספיק טוב. יש פורפורציות".

    אבל עם כל זאת, וינרוט מסרב לקבל את הנחת היסוד שיש שוני בין סבל לסבל ברמת הצורך לישועה. "חני תמיד הסתכלה על כל בעיה כבעיה" אמר "בן אדם שיש לו תביעה כספית זה לא דבר של מה שבכך. בן אדם שיש לו ילד נושר זה לא נכון להגיד לעומת זה, מה זה. אדם שסובל צריך ישועה והסבל שלו אמיתי. כל בעיה שיש לבן אדם היא בעיה" אמר.

    לביא הקריא ומעצמת המילים בקושי הצליח להשלים, מספר דברים שכתבה חני בנוגע לקשר העמוק שלה עם דובי בעלה. דובי סיפר "אחרי שחני הוציאה את הספר הראשון "בארץ החיים" אנשים שאלו אותי 'איך היא לא כותבת שום דבר עליך' אנשים שאלו אותה והיא ענתה "אני לא כותבת על דובי משום שאני לא רוצה להגביל את דובי אי פעם עם משהו שכתבתי עליו. העדפתי להשאיר את זה ביני לבינו" אמרה" סיפר דובי.

    האזינו לריאיון המלא:



    0 תגובות