נשיא "שובו" ביקר בבתי הספר של הרשת ברחבי הארץ

    אבי יעקב No Comments on נשיא "שובו" ביקר בבתי הספר של הרשת ברחבי הארץ

    בדבריו סיפר לתלמידים על אהבתו ומסירותו של מרן הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לתלמידים

    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הגאון רבי יונתן אברהם, נשיא רשת החינוך והקירוב "שובו", אב"ד בביה"ד לונדון ומראשי 'ועידת רבני אירופה' ביקר בימים האחרונים בארץ. בין היתר נשא דברים בפני בפני התלמידים הבוגרים בבית הספר של הרשת בראשון לציון ועלה למעונו של מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין לקבל את ברכתו.

    כמו כן נועד לשיחה ארוכה עם הגר"י סילמן על תוכניות הפיתוח. הגר"י סילמן אמר כי בכל ביקור שלו בביה"ס הוא מתרגש אבל תמונה אחת לא משה מעיניו: הריקוד בדבקות בהכנסת ס"ת לפני כשבועיים בפ"ת. הוא בירך בחום והביע את שביעות רצונו מהתקדמות הרשת והקשר ההדוק עימו בענייני 'שובו'.

    הגר"י אברהם, מנכ"ל הרשת הרב חיים מיכאל גוטרמן, הסמנכ"ל הרב דוד איבגי ומנהל הפיתוח הרב שמעון אלבוים ביקרו בכמה בתי ספר היסודיים והעל יסודיים בתל אביב פתח תקוה באר יעקב ובת ים, שמעו הורים תלמידים והסגל החינוכי ועמדו מקרוב אחר התפתחות בתי הספר. בביקור בביה"ס בראשל"צ השתתף הרה"צ הרב שלום ארוש, שבירך את הסגל והתלמידים ונשא דברי חיזוק.

    במהלך הביקורים נשא הגר"י אברהם דברים בפני התלמידים והעלה את זכרו הטהור של אביהם ורבם של ישראל זצוק"ל שהיה מפטרוניה של רשת 'שובו' שע"י החינוך העצמאי ואף כיתת את רגליו לבקר את התלמידים בבתי הספר בארץ ויצא לשליחות קודש לארה"ב במטרה לעורר ליבם של נגידי עם לתמוך ברשת.

    "לקראת שנה"ל תשע"ח נכנסנו למעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן זצוק"ל כדי לבקש את ברכתו. התפללנו עימו ערבית. לאחר התפילה נגשנו לקבל את ברכתו. הוא היה חלוש ומיוסר. כמעט שלא דיבר. עד ששמע כי אנו מבקשים את ברכתו בשבילכם תלמידים יקרים. הוא הרים את עיניו הק' הביט בנו ובמאמץ רב אמר בלחש; בהצלחה רבה!

    עוד סיפר, כי "בביקורו בארה"ב לפני יותר מעשור נסע עימו מארחו יו"ר 'שובו' הרב אברהם בידרמן בדרכו לישיבת פילדלפיה. עברנו דרך מנהטן וביקשתי – סיפר לי הרב בידרמן – להסב את תשומת ליבו לגורדי השחקים לצד הדרך. הוא לא הרים את עיניו ולא הגיב. התפללנו עם תלמידי הישיבה את תפילת יום כיפור קטן. ראש הישיבה דאז הגאון רבי אלי' שווי זצ"ל ויבדלח"א הגאון רבי שמואל קמינצקי שליט"א קיבלו את פניו. התפילה הייתה בהתערותא דלעילא. השתפכות הנפש של התלמידים במעמד היתה עצומה והאוירה עילאית. כשחזרנו הוא לא הפסיק לומר לנו כמה התפללו התלמידים במתינות. כמה רצינות השתקפה על פניהם.

    "תלמידים יקרים! כשחלפו על פני גורדי השחקים של ניו יורק הוא אפ' לא הרים את עיניו כדי לראות ולו לשבריר שניה את פלאי בני האדם. כי זה חומר. את מרן ראש הישיבה זכר קדוש לברכה עניין רק תורה רק תפילה. שם בפילדלפיה הוא הרים את עיניו והביט בפני התלמידים. כי זו תפילה לקדוש ברוך הוא. מדברים כאלה הוא התפעל. דברים כאלה שבו את ליבו הטהור. עלינו ללמוד ממנו, ללמוד מדרכיו. מתורתו, הליכותיו וצניעותו כיצד עלינו להתנהג. כיצד עלינו לנהוג עם החברים. עם ההורים. עם המורים והסגל ובכך להנציח את זכרו הטהור על לוח ליבנו ובבניינה של 'שובו' הרחבתה ושגשוגה כשאיפת קודשו ננוחם".

    במהלך ביקורו נועד הגר"י אברהם עם מנכ"ל ארגון האם של 'שובו', החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין לישיבת עבודה ארוכה בה דנו בין השאר בתוכניות הפיתוח של הרשת. הגר"י אברהם שיבח את הרב סורוצקין על שיתוף הפעולה המצוין בין החנה"ע לרשת והביע את בטחונו כי שת"פ יגבר להתפתחותה של 'שובו', להתרחבותה ושגשוגה.



    0 תגובות