הקואליציה תקדם עונש מוות למחבלים

    איתי גדסי No Comments on הקואליציה תקדם עונש מוות למחבלים

    לראשונה שוררת הסכמה בקואליציה על קידום הצעת חוק עונש מוות למחבלים בקריאה טרומי, בעקבות דרישת שר הביטחון ליברמן • באופוזיציה תקפו ואמרו "הממשלה מנסה לשרוד ולגבות את הטרור"

    אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    22:32
    07.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: האדמו"ר ידליק בירושלים, המשפיע בבית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע ההסלמה: ראשי הקואליציה סיכמו על קידום הצעת חוק עונש מוות להצבעה בקריאה טרומית אותה, בעקבות דרישת שר הביטחון אביגדור ליברמן. עוד סוכם כי במהלך החודשים הקרובים ראשי המפלגות יגיעו להסכמה בנוגע לניסוח ההצעה.
    לדברי יו"ר הסיעה בכנסת ח"כ רוברט אילטוב "החקיקה צריכה להיות פשוטה מאוד וברורה מאוד – מחבל שמגיע במטרה לרצוח אזרחים חפים מפשע, דינו מוות", הסביר ח"כ אילטוב.

    "אין יותר תנאי כליאה נוחים בכלא, אין יותר תמונות צהלה של רוצחים, אין יותר תארים אקדמיים. המשפחות השכולות, שיקיריהן נרצחו בידי בני עוולה, מתמודדות עם הכאב והצער הקשה מנשוא, בזמן שהמחבלים נהנים מתנאים נוחים בבתי הסוהר. עבור המשפחות השכולות, מדובר פה בתיקון עוול היסטורי".

    ח"כ ד"ר נחמן שי (המחנה הציוני), חבר ועדת חוץ וביטחון אמר בתגובה כי הממשלה מנסה לשרוד ומעבירה חוקים שיוצרים גיבוי לטרור. "לאורך ההיסטוריה היו מחבלים רבים הראויים לעונש מוות ובכל זאת המדינה נמנעה מלהטיל זאת. עונש מוות אינו מרתיע, הוא יוצר גיבורי טרור. כך, בעולם המתורבת אליו אנו שייכים מטילים מאסרי עולם אך נמנעים מעונש מוות".

    ח"כ שי הוסיף ואמר כי "עונש מוות יזמין לחץ בינלאומי שישראל לא תוכל לעמוד בו בעת זו. את כל זה למען שרידות הקואליציה?".

    בעבר בעת שאירעו מספר פיגועים שגרמו למותם של אזרחים ישראלים, השר נפתלי בנט הביע תמיכה בעונש מוות למחבלים ואמר כי "קיימת אפשרות של עונש מוות בבתי הדין הצבאיים". לדברי השר: "אין צורך בחקיקה. רק לבקש. אני קורא לתביעה הצבאית לדרוש עונש מוות למחבל שרצח את משפחת סלומון".



    0 תגובות