צפו: הדלקת נרות בלב הכפר הערבי

בנצי לייזרוביץ No Comments on צפו: הדלקת נרות בלב הכפר הערבי

כניסה יהודית גלויה לבית צור שבשליטה פלסטינית: במוצאי השבת נכנסו עשרות אנשים לכפר הערבי השוכן במקום היישוב העברי הקדום בית צור והדליקו נרות בשירה ובזמרה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כמאתיים איש מתושבי גוש עציון בהובלתו של ראש המועצה שלמה נאמן, הגיעו אמש (מוצאי שבת) לבית צור להדלקת נרות חנוכה. הגישה למקום המצוי בשטח הרשות הפלסטינית התאפשרה לראשונה תחת אבטחה צה"לית כבדה.

בית צור הוא יישוב יהודי קדום בו התרחש הקרב האחרון בין החשמונאים ליוונים, שהכריע את המערכה לירושלים ובית המקדש. כמאה חיילי צה"ל ולוחמי מג"ב אבטחו כמאתיים איש שחגגו את חנוכה בהדלקת נרות וריקודים. בטקס נשאו דברים מח"ט הגזרה, אל"מ שרון אסמן, וראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן.

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן: "כאן בבית צור היה יישוב עברי. כאן הרימו המכבים את נס המרד שבסופו ירושלים טוהרה. אנו כאן בבית צור מחדשים ימינו כקדם ולא שוכחים שהמשימה העיקרית של טיהור בית המקדש- עדיין לא הושלמה אך במהרה בימינו בעזרת ה' – בא תבוא".

מח"ט עציון, אל"מ אסמן אמר: "חג החנוכה מסמן עבורי את הגבורה, את האור את האחדות את האמונה בצדקת הדרך, ואתם (המתיישבים) מסמנים את האחדות את צדקת הדרך, אתם החלוצים. אנו עושים הכל כדי להגן עליכם ופוגעים בטרור כדי שתחוו שגרה ונמשיך להיות המגן שלכם והמגן הדרומי של ירושלים".



0 תגובות