ח"כ אשר תקף את לפיד וציטט את הפסוק "ככלב השב על קיאו"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ אשר תקף את לפיד וציטט את הפסוק "ככלב השב על קיאו"

    בנאום בכנסת, תיאר ח"כ יעקב אשר מ"דגל התורה", את הופעתו של לפיד במליאה: "שפשתי את עיני ולא האמנתי: יאיר לפיד הגיע למליאה ואפילו ישב חצי שעה וכמובן נעלם אחר כך. ולכבוד מה הגיע? לא לכבוד החלשים, רק לכבוד הצעת החוק של גפני למען השבת. אם לא הייתי מכיר אותך יאיר, הייתי חושב שדאגתך כנה זו לא מגיעה משנאה לדת ומזלזול במסורת ישראל" | האזינו

    יעקב אשר צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    9:01
    26.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on לראשונה מתחילת המלחמה: יהודים התפללו בקבר יוסף

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת דנה אחה"צ (ד') בהצעה דחופה של ח"כ יעקב אשר מדגל התורה, על הפגיעה בערך שמירת השבת כיום המנוחה הלאומי.

    במהלך הדיון תקף ח"כ אשר את יו"ר "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד. "יום לא שגרתי חווינו היום בכנסת", תיאר ח"כ אשר. "שפשתי את עיני ולא האמנתי: יאיר לפיד הגיע למליאה ואפילו ישב חצי שעה וכמובן נעלם אחר כך. זה אותו לפיד אשר נקנס בעבר ע"י ועדת האתיקה על היעדרות מוגזמת מישיבות המליאה, ולא רק זאת אף ביקש רשות דיבור במליאה. מה קרה? לכבוד מה הגיע? לכבוד הנכים? לכבוד הקשישים? לכבוד החלשים?", שאל ח"כ אשר והשיב: "לא! אני אגלה לכם, כי היום הייתה הצעת חוק של ח"כ גפני המדברת על כך, שבשלל השיקולים של אישור עבודות בשבת יתווסף שיקול נוסף של מסורת ישראל".

    האזינו לנאומו של ח"כ יעקב אשר:

     

    "אוי ואבוי. אני לתומי הייתי בטוח כי ההתנגדות של לפיד לחוק מהדאגה שלו שיתעכבו פרויקטים תחבורתיים שבגלל זה כבישי ישראל יהיו פקוקים ומכך שבגלל השבת ייגרם עיכוב בפעילות הרכבת ולאנשים יהיה קשה להגיע ליעדם. אך אם לא הייתי מכיר אותך יאיר הייתי חושב שדאגתך כנה זו לא מגיעה משנאה לדת ומזלזול במסורת ישראל.

    "אך מה לעשות שהזיכרון שלנו לא כל כך קצר, אזכיר לך מה עשית אתה כשהיית שר האוצר. כששר התחבורה תקף אותך בחריפות על דחייה וביטול של פרויקטים תחבורתיים חיוניים, שר התחבורה התריע כי ביטול הפרויקטים יגרום נזק אדיר שיחריב את החזון של תחבורה מהירה ובטוחה והאשים אותך כי אתה מיטיב רק עם תושבי המרכז תוך פגיעה בפריפריה. ומה לפיד כשר אוצר הגיב? 'אלו פרויקטים שאפשר לבצע בשלבים, כך שהדחייה לא תביא לביטולם אלא רק לעיכוב של שנתיים'", ציטט ח"כ אשר ושאל: "זה מותר? זה בסדר? אבל לכבוד השבת או לכבוד מסורת ישראל אי אפשר לדחות אפילו אם זה כמה ימים?".

     

    הכנסת אישרה: היתרי עבודה בשבת – "בהתחשבות במסורת ישראל"

     

    בהמשך דבריו תקף ח"כ אשר את התנהגות הזיגזג של לפיד: "יאיר, הצביעות הפכה אצלך למקצוע, כל ההצגות כאילו אתה מתקרב לדת ומכיר במסורת ישראל, התבררו היום כהצגות".

    בסיום דבריו צטט ח"כ אשר את הפסוק בספר משלי: "ככלב השב על קיאו כן כסיל שונה באיוולתו", תרגום: "כמו כלב שמקיא מאוכל לא טוב שאכל ואחר כך נובר בקיאו ואוכל שוב, כך הכסיל העושה איוולת חוזר בו ממעשיו ושוב עושה את אותה איוולת שוב".

    נציין, כי חבר סיעת "יהדות התורה", ח"כ ישראל אייכלר, שימש היום לראשונה כסגן יו"ר הכנסת וניהל את דיוני המליאה ביד רמה.



    0 תגובות