ארדן מקדם הצעת חוק: גופות מחבלים יוחזרו בתנאים מגבילים

איתי גדסי No Comments on ארדן מקדם הצעת חוק: גופות מחבלים יוחזרו בתנאים מגבילים

הלוויות המחבלים המשמשות מוקד הסתה נרחב יוגבלו, כך על פי הצעת חוק חדשה של השר לבטחון פנים, גלעד ארדן | מהן הסמכויות שתקבל המשטרה ומי החכי"ם שהצטרפו להצעה?

הלווית מחבלים בעזה | אילוסטרציה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר ארדן מקדם הצעת חוק פרטית שתאפשר למשטרה לקבוע תנאים לקיום לוויות מחבלים, ולא למסור את גופות המחבלים עד לעמידה של משפחות המחבלים בתנאים.

"בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת וגוברת, שבמסגרתה לאחר ביצוע פיגוע טרור, מתבצעים גילויי תמיכה, אהדה, הסתה והזדהות עם מעשה הטרור, עם המפגע, הארגון שאליו השתייך או האידיאולוגיה הרצחנית שבשמה ביצע את מעשה הטרור. במיוחד, ניתן לכך ביטוי במהלך הלוויה של אותם מחבלים שביצעו את הפיגוע. לא אחת אירעו מקרים שבהם הונפו כרזות, נשמעו קריאות ונישאו נאומים המביעים תמיכה בפיגוע שבוצע או הקוראים לביצועם של מעשי טרור נוספים".

מתחילת גל הטרור, מוביל השר ארדן קו תקיף בנוגע לקיום לוויות של מחבלים, ומנחה את המשטרה לקבוע תנאים מחמירים לצורך קיום הלוויה, על מנת להבטיח שטקס הקבורה לא הופך למסע הסתה והזדהות עם מעשה הטרור שביצע המחבל.

גם לאחר הפיגוע בהר הבית, שבו נרצחו שני שוטרי משמר הגבול, רס"מ האיל סתאווי ורס"מ כמיל שנאן ז"ל, הציבה המשטרה תנאים מחמירים בפני משפחת המחבלים מאום אל פאחם, כתנאי לקיום ההלוויות. המשפחות עתרו לבג"ץ, שפסק כי למשטרת ישראל אין סמכות לעכב העברת גופות מחבלים לקבורה, וכי נדרשת הסמכה מפורשת בחוק לצורך הפעלת סמכות כזו.

"הצעת חוק זו באה לתקן את המצב החוקי בהתאם לפסיקת בג"ץ, ולקבוע בפקודת המשטרה סמכות מפורשת למפקד מחוז במשטרה שקיים בעיניו חשד סביר לכך שיתבצע מעשה טרור, תתבצע פגיעה בבטחון הנפש או שתתקיים תמיכה בטרור, וכל זאת בזיקה ללוויה של מפגע, להורות על תנאים שללא התקיימותם לא תתאפשר העברת גופת המפגע לקבורה" אמר ארדן.

במהלך הדיונים הממשלתיים בין המשרד לביטחון הפנים לבין משרד המשפטים לקידום הצעת החוק, הועלתה התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה לנוסח המבוקש על ידי המשרד לביטחון הפנים, לפיו די בחשד סביר לקיומה של הסתה במסגרת טקס הלוויה, כדי למנוע את מסירת הגופה. השר ארדן מקדם הצעת חוק פרטית בהובלת ח"כ ברקו וסמוטריץ.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הוסיף ואמר: "לוויות המחבלים הפכו להיות מופעי הסתה שגורמים לאנשים לצאת ולפגע וראינו זאת בלוויית המחבלים ההמונית באום אל פאחם. תפקידי כשר לביטחון הפנים למנוע לוויות כאלה. לוויות מחבלים יתקיימו רק כשיעמדו בתנאי המשטרה".



0 תגובות