הושגה הסכמה בנוגע לתקציב מרכיבי הביטחון ביו"ש; תמה שביתת הרעב

    איתי גדסי No Comments on הושגה הסכמה בנוגע לתקציב מרכיבי הביטחון ביו"ש; תמה שביתת הרעב

    לאחר משא ומתן ארוך, ראש הממשלה הגיע להבנות עם ראשי המאבק של אוהל המחאה בנוגע תקציב הכבישים העוקפים ומרכיבי הביטחון ביו"ש

    נתניהו ודגן
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראשי אוהל המחאה של המשפחות השכולות וראשי הרשויות ביוש יחד עם יור הקואליציה שתיווך במשא ומתן הודיע היום על סיום המאבק.

    לאחר משא ומתן ארוך שנמשך אל תוך הלילה בין ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ראש מועצת בית אריה אבי נעים ויו"ר הקואליציה דוד ביטן שתיווך במשא ומתן, הגיעו הצדדים להסכמות ונמצא מקור תקציבי לכבישים ולמרכיבי הביטחון ביו"ש.

    על פי פרטי ההסכם 200 מליון שקלים יוקצו לכבישים העוקפים לביצוע מיידי ועוד 600 מליון שח בהרשאה מיידית לינואר 2018 עבור כבישים עוקפים תאורה וקליטה סלולארית בכבישים ומיגון אוטובוסים.

    יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר: "זהו יום היסטורי. לאחר כמעט 3 שבועות של שביתת שבת על המדרכה מול בית ראש הממשלה ו-6 ימים של שביתת רעב, הגענו בשעה טובה להסכם עם ראש הממשלה, הסכמה שמבטיחה את מקורות המימון לכבישים העוקפים מצילי החיים ומרכיבי הבטחון בדרכים – קליטה סלולרית, תאורה בכבישים ומיגון אוטובוסים. חלק מיידי בדגש על הצלת חיים וחלק בהרשאה להתחייבות כתובה".

    "בהתאם להשגת ההסכם, אנו מודיעים על הפסקת שביתת הרעב ונענים לקריאת ראש הממשלה לפרק את מאהל המחאה ולחזור לביתינו. זהו סיכום היסטורי – הכבישים החדשים ישדרגו את הביטחון וישנו בע"ה את פני ההתיישבות ביו"ש. אדגיש: אף אחד לא ניצח אף אחד. זהו ניצחון משותף של כולם יחד: ההתיישבות ניצחה, ממשלת ישראל ניצחה, המחנה הלאומי ניצח, מדינת ישראל כולה ניצחה. באופן אישי אני רעב ועייף, אבל נרגש ומרוצה".

    "אני מבקש להצדיע למשפחות האמיצות שהובילו וקראו לנו למאבק להצלת חיים, הן גיבורות. אומן ליבן ומאבקן המוסרי עוד ייכתב בדברי ימי יהודה ושומרון. אני מצדיע לחברי ראשי הרשויות אבי נעים ומלאכי לוינגר. תודה גדולה במיוחד לח"כ אורן חזן שהצטרף לשביתת הרעב והיה שותף מלא. תודה רבה לראש הממשלה בנימין נתניהו לראש הסגל יואב הורוביץ, ליו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביתן שהוביל את המו"מ, יחד עם ח"כ אורן חזן ובסיוע יו"ר הכנסת יולי אדלשטין".

    מסמך התיישבות

    "התקציב שדרשנו הובטח. מקורות התקציב שנאבקנו שיהיו חלק מההסכם הושגו וישנם. יו"ר הקואליציה וראש הממשלה מחויבים לסיכום באופן מלא והם שותפים לבניין ההתיישבות. לא באנו לחפש מאבקים אלא להבטיח כבישים ומרכיבי ביטחון. ומרגע שהתקציבים לכך נמצאו ונקבעו אנחנו חוזרים למועצות, למשפחות וליישובים שלנו. תודה רבה ההתיישבות עם מנוע שיש בו כוח לבנות להיאבק ולנצח".

    הדס מזרחי ששכלה את בעלה ברוך בפיגוע ירי וממובילות המאבק: "אני מאוד נרגשת. שמחה שניתנה לנו ההזדמנות לעשות מעשה למען עם ישראל. ולמנוע מקרים נוראים כפי שקרו לי ולמשפחתי. זהו ניצחון הרוח זו מתנתי להתיישבות שאני כ"כ אוהבת ובה גדלתי".

    איציק אבוטבול ששכל את אשתו הדס וסיים את שביתת הרעב זה עתה ממובילי המאבק: "אנחנו לא ניצחנו. עם ישראל ניצח. אני מקווה לחזור לשקט לטפל במשפחות שלנו. לעזור למשפחות שכולות ונקווה שלא תהיה משפחה נוספת שתצטרף אלינו".

    רותי חסנו ששכלה את בעלה אברהם בפיגוע דריסה: "אנחנו כאן כבר שבועיים וחצי על המדרכה. כבר שבוע בשביתת רעב. המאבק הזה היה חשוב משמעותי. ויציל חיים".



    0 תגובות