נוסקים "אל על": הקו הישיר למיאמי הושק בהשתתפות הגרי"מ לאו

בצלאל קאהן, מיאמי No Comments on נוסקים "אל על": הקו הישיר למיאמי הושק בהשתתפות הגרי"מ לאו
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חברת "אל על" השיקה בשבוע האחרון קו חדש, ליעד חדש: מיאמי. לעת עתה תפעיל החברה שלש טיסות שבועיות הלוך ושוב, ומנכ"ל החברה, דוד מימון, אומר ל"קול חי" כי הוא מקווה שהן הישראלים יעשו שימוש מוגבר בקו החדש והן הקהילה היהודית והישראלית במיאמי "יצביעו בידיים וברגליים", כדבריו.

כאורחי "אל על" לטיסת הבכורה למיאמי, נסענו קבוצה של אנשי תקשורת בכירים מהתקשורת החרדית. אלינו הצטרף הרב הראשי, הגאון הרב ישראל מאיר לאו. שבת במחיצתו בגולה, היא חוויה רוחנית מדהימה. ואכן, הגרי"מ לאו נשא נאומים ודרשות במהלך השהות הקצרה שלנו בעיר השמש האמריקאית, וסחף אחריו את היהודים המקומיים. הרב לאו, כך נראה, הוא גדול הנואמים, ששוזר בכל נאום שלו בניכר את התחינה ליהודים: עלו לארץ ישראל, עלו לירושלים.

את השבת עשינו – יחד עם הטייסים וההנהלה הבכירה של "אל על" ואנשי הקהילה היהודית המקומית – בבית חב"ד שבמרכז העיר מיאמי, שבהנהלתו של הרב חיים ליפסקר.

הקו החדש, אומר מנכ"ל אל על, דוד מימון, נפתח כהחלטה אסטרטגית לחזק את יעדי אל על לצפון אמריקה. בשיחה עם העורכים הבכירים מהתקשורת החרדית, בנסיעה פנימית בימאמי, סיפר המנכ"ל, דוד מימון, כי החברה מקדישה מחשבה רבה למען הנוסע הדתי מחד, ולמניעת חילולי שבת מאידך.

"הציבור אינו יודע, עד כמה הנהגת שעון החורף, מחייבת את חברת 'אל על' להקדיש מחשבה רבה בתכנון ובהתאמת זמני הטיסות, כדי למנוע, חלילה, כל חשש לחילול שבת. כל שיבוש, עולה לנו, לא פעם, בכסף רב, אך הקפדה על שמירת השבת, היא חלק מהמדיניות הבסיסית של החברה, ואנו מוכנים לשלם כל מחיר כדי שלא נחרוג ממנה", אמר מימון.

הוא קרא לציבור החרדי לחזק את נאמנותו לחברה שגם כאשר היא בבעלות פרטית, עושה הכל להתאים עצמה לכל מה שהנוסע שומר התורה והמצוות, זקוק לו. יחד עם זאת, הוא קרא לציבור שומר השבת, להקל על החברה, ולהקדים את טיסותיו בעונת החורף, כדי שלא תיווצר, חלילה, כל תקלה.

במהלך שהותנו במיאמי, השתתפנו בטקס מיוחד באנדרטת השואה במיאמי ביץ'. הקונסול הישראלי במיאמי הגיע להשתתף, יחד עם מנהלי אתר ההנצחה. הרב לאו שחצה כבר את גיל השמונים, האיש שלפני שבעים שנה הצליח להינצל ממלתעות המרצחים, התרגש כשסיירנו איתו במתחם האנדרטה. עורך "מרכז העניינים" יצחק נחשוני טרח להזכיר לרב הראשי, כי בשבת שבפתח, פרשת וירא, היא הפרשה בה נקרא "אל תשלח ידך אל הנער", כשמו של ספרו של הגרי"מ לאו, שניצל כאמור כנער צעיר ממחנות ההשמדה.

במהלך ימי שהותנו במיאמי, סיירנו בכמה מהמוסדות היהודיים, גם באיזורים החרדים במיאמי ביץ', וכמה נחמד לגלות, שוב ושוב, כי כמעט בכל מקום ברחבי הגלובוס אפשר למצוא אוכל כשר, בתי כנסת בתוך בתי מלון באיזורים שאינם יהודיים בעליל, ולראות יהודים שומרי מצוות בכל מקום. בטח כשמדובר ביעד של "אל על"…

 

(הכותב היה אורח "אל על" ולשכת התיירות מיאמי)



0 תגובות