הורים בבני ברק מתלוננים: מדוע הצהרונים על חשבוננו?

    דבורה גינזבורג 1 Comment on הורים בבני ברק מתלוננים: מדוע הצהרונים על חשבוננו?
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הורים לילדים בבני ברק משלמים לפחות 600 שקלים מידי חודש על צהרונים פרטיים. ואיפה הצהרונים העירוניים שהובטחו? העירייה: משרד החינוך היה אמור לסבסד אותם אבל התקציב טרם אושר

     

    למעלה משלושה חודשים חלפו מאז תחילת שנת הלימודים ולהורים תושבי בני ברק נמאס מהבטחות שווא. השנה, בניגוד לשנים עברו, הורים לילדים בגילאי 3-9 נאלצים לשלם מכיסם כ-600 שקלים בחודש ולפעמים אף יותר, עבור צהרונים פרטיים.

    בשנים הקודמות מומנו הצהרונים בבני ברק על ידי משרד התמ"ת על פי דרגת זכאות ובהתאם להכנסות, אולם בעקבות וועדת טרכטנברג הוחלט בשנה האזרחית הנוכחית כי את הצהרונים יממן משרד החינוך.

    עד לשעת כתיבת שורות אלה, משרד החינוך עדיין לא העביר לעירייה את הכסף להפעלת התוכנית ובינתיים העול נופל על ההורים.

    אסתי, אם חד הורית לשניים שפנתה בעניין לאתר קול חי, סיפרה כי היא מתקשה לעמוד בנטל התשלומים. "אני זקוקה לצהרון על מנת שאוכל לצאת לעבוד אבל העלות שלו כל כך יקרה, שבעצם אני מפסידה כסף בזה שאני עובדת. אני זועקת את זעקת ההורים שנאנקים תחת עול הצהרונים הפרטיים".

    לדבריה, בעירייה הבטיחו שיפתחו צהרונים "אחרי החגים" ואחר כך העניין נדחה שוב ושוב "עד לרגע זה לא נפתחה שום מסגרת שיכולה לתת לנו מענה".

    יוסי, אב לשניים, בן שש ובת שלוש נאלץ לשלם כ- 600 שקלים לחודש לצהרון פרטי עבור בנו. בגן של בתו לא מופעל צהרון כלל ולכן הוא נאלץ לתמרן ולצאת באמצע יום העבודה על מנת לדאוג לפיתרון עבור הילדה. "לא ייתכן שעד שמופעלת תוכנית כזו מבורכת העירייה שלנו דוחה אותה ללא סיבה נראית לעין". הוא אומר. "תלמוד התורה של הבן שלי הודיעו לנו פתיחת צהרון עירוני מסובסד כבר לפני חודש וחצי אבל עד כה לא נפתחה שום מסגרת כזו".

    אז למה באמת אין עדיין בבני ברק צהרונים עירוניים מסובסדים?

    שאלנו את משרד החינוך ושם ענו לנו: "בתיאום עם עיריית בני ברק הפעלת הצהרונים הועברה לידיה".

    אם כך, פנינו לעירייה ושאלנו מדוע לא נפתחו עדיין צהרונים? ושם ענו לנו את התגובה הבאה:

    "פרוייקט הצהרונים הוא מיזם של משרד החינוך, המופעל באמצעות הרשויות המקומיות. בשל העובדה שמשרד החינוך לא תקצב את מלוא העלות הכספית של הפעלת הצהרונים נדחתה ההפעלה עד לאישור התקציבי של משרד החינוך".

    ועוד הוסיפו בעירייה: " בניגוד לערים אחרות, הצהרונים בבני ברק פועלים יותר שעות, ולכך משרד החינוך טרם העביר תקציב".

    גורם בכיר בעירייה אומר היום לאתר קול חי כי בעיית הסבסוד קיימת בכל הרשויות המקומיות החרדיות בשל העובדה כי משרד החינוך מתקצב את הצהרונים בתלמודי התורה (מוסד מוכר שאינו רשמי) רק באופן חלקי.

    בימים אלה מקיימת עיריית בני ברק משא ומתן להשלמת התקציבים ולדברי הגורם, ביום ראשון הקרוב אמורה להתקיים פגישה בעניין בהשתתפות נציגי כל הרשויות החרדיות.

    בעיריית בני ברק הדגישו "הגורמים העירוניים העוסקים בתחומי החינוך עומדים בקשר הדוק עם נציגי משרד החינוך כדי להביא להסדרת העניין בהקדם האפשרי". אנחנו מבטיחים לעקוב.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ו….עד היום חודש מאז אין צהרונים.תעלו בבקשה את הנושא הזה כמה שיותר…