הגר"א שלזינגר: סגולת התפילה

    עמית דניאל No Comments on הגר"א שלזינגר: סגולת התפילה

    בריאיון מיוחד בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו, סיפר הגאון הרב אליהו שלזינגר על סגולת התפילה וסוד הסליחות

    הגאון הרב אליהו שלזינגר
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כחלק מיום השידורים המיוחד של קול חי – עתים לתורה – שוחח הרב משה בן לולו בתכנית "הפוך על הפוך" עם רבה של שכונת גילה בירושלים, הגאון הרב אליהו שלזינגר על התחושות לקראת יום הדין וההכנה הדרושה מאתנו.

    "אני רוצה לפתוח בסיפור אמיתי על מישהו שחלה במחלה קשה. מי יכול לתאר צער שעובר אדם כזה ובני משפחתו. הוא התחיל להיראות רזה מאד. לאחר תקופה ארוכה פגש אותו חבר ורואה אותו במצב הרבה יותר טוב. הוא שואל אותו מה שלומך? והוא עונה ב"ה, הוא שואל אותו אני רואה שאתה בסדר והוא עונה כן ב"ה התרפאתי. הוא אומר לו בטח היית אצל הרב פירר והוא עונה לו, הייתי אצל מישהו יותר ממנו. הוא אומר היית אצל הרופא ההוא מלונדון? והוא עונה לו לא הייתי אצל מישהו טוב ממנו. הוא אומר לו אצל מי היית? והוא עונה לו 'הייתי אצל מלך מלכי המלכים הקב"ה'. ביקשתי רחמים והתפללו בשבילי. אומר לו החבר 'על הכל חשבתי רק לא על זה'".

    "תראו איך אדם שיש לו דרך סלולה, אדם יכול לילך בדרך המלך. זה לא אומר שלא צריך לעשות השתדלות. יש חובה על החולה להתרפא וללכת לעשות השתדלות וניתנה זכות לרופא לרפא אבל לפני הכל זה ללכת לבורא עולם להתפלל לראות איך הקב"ה שומע את התפילות".

    "אנחנו מכירים אנשים שחולים במלא מחלות אבל אלו שהבריאו, את אלו אנחנו לא כל כך מכירים. על כל אלה שהתפללו עליהם והקב"ה ריפא אותם, אותם אנחנו לא שומעים".

    "סגולת התפילה. מה באמת התפילה עושה במיוחד בימים אלו ימי הרחמים והסליחות. רבינו יונה כותב בשערי תשובה שמקור העבירות של האדם נובעות מכך שאדם הוא בעל גאווה הוא חושב שהוא שולט והוא מרגיש שהוא צריך שליטה".

    "הטיפ לכל המאזינים היקרים לראש השנה. אומר רבינו יונה אדם צריך להיכנע, להכניע את עצמו, לבוא לקב"ה ולומר לו מה שאנחנו אומרים בערב יום כיפור מה אנחנו, מה חיינו, מה גבורתנו, מה ישועתנו. כל העולם ראה מה יכול לגרום הוריקן אחד. את הסליחות אנחנו פותחים ב"לך ד' הצדקה ולנו בושת הפנים" וכל התפילה הזו מדברת על גבורות ד' איך שהוא עוקר הרים שובר סלעים למה לא פותחים בסליחה ומחילה? אלא זה בא להכניע אותנו. לדעת מה אנחנו בתוך כל הבריאה הזו".

    האזינו לשיחה המרתקת:



    0 תגובות