מוזס: השוטרים בהפגנה נגד הגיוס היו אלימים וברוטלים

    איתי גדסי No Comments on מוזס: השוטרים בהפגנה נגד הגיוס היו אלימים וברוטלים

    ח"כ מוזס למכתב לשר לביטחון פנים: אלימות השוטרים בהפגנה נגד הגיוס אלימה וברוטלית • מוזס דרש לנקוט מידית בצעדים נגד השוטרים האלימים

    צילום: צביקה לרר
    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות ההתנהגות האלימה של שוטרים בעת פיזור הפגנה נגד חוק הגיוס, פנה יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס, אל השר לביטחון פנים בדרישה לנקוט מיידית בצעדים מעשיים נגד השוטרים האלימים.

    במכתבו כתב הרב מוזס: "ההפגנה, שהתקיימה ברישיון, כללה מן הסתם אירועים שוליים של התרסה והתנהגות בלתי נאותה מצד השוליים שבמפגינים. אך מאידך, אלימות המשטרה כלפי כל החרדים ששהו באזור, בין אם הם מפגינים, צלמים, או עוברי אורח, הייתה חסרת תקדים. שוטרים התנהגו בברוטליות ובאלימות קשה, תוך דחיפות מיותרות ופציעת חלק מהמפגינים. אחד מהם עדיין מאושפז עם דימום בראש".

    הרב מוזס כתב עוד לשר כי הזכות להפגין היא זכות דמוקרטית של האזרחים מצד אחד,  והמשטרה מהצד האחר אחראית על שמירת הסדר הציבורי. ולמרות זאת, "אין ספק שהפגנת אלימות כה קיצונית מצד השוטרים תוך כדי ניסיונותיהם להשליט סדר לא נופלים בהגדרת "פעילות לשמירת הסדר". אין ולא יכול להיות, שחברה מתוקנת ומסודרת תעבור על התנהגות מופרעת כזו בשתיקה. כולנו שומעים ומלווים את הנכים במאבקם ומודעים להפגנותיהם ברחבי הארץ. בשום שלב לא ניצפו או דווחו אירועי אלימות שכאלה כלפי המפגינים, למרות שגם בהפגנתם נחסמים צירים מרכזיים".

    ח"כ מוזס אמר לשר כי התחושה הקשה בקרב הציבור החרדי היא שכשמדובר בהשלטת סדר של מפגינים חרדים, השוטרים מרשים לעצמם לנקוט באלימות יתרה ומוגזמת שאיננה נהוגה בהפגנות בקרב מגזרים אחרים.  "אני קורא לך, לנקוט מיידית בצעדים מעשיים נגד השוטרים האלימים. אלימות, גם כשהיא מגיעה מצד שוטר, איננה מעל החוק!!"



    0 תגובות