ערב החגים: עיריית בני ברק מזהירה מרכישת ביצים לא מפוקחות

    אבי יעקב No Comments on ערב החגים: עיריית בני ברק מזהירה מרכישת ביצים לא מפוקחות

    השיטור העירוני החרים אלפי ביצים לא מפוקחות, וראש העיר חנוך זייברט יצא בקריאה לתושבי העיר שלא להשתמש בביצים שנרכשו במקורות חשודים, וכמו"כ להקפיד להבא להימנע מרכישת ביצים מרוכלים וממקורות בלתי מורשים ולרכשן רק ממקורות אמינים ובטוחים ולא להיכנס, חלילה, לסיכונים בריאותיים חמורים

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התקרבות לחגים, שבמסגרת ההכנות לסעודות ולמאכלי החג, נזקק הציבור לכמויות גדולות יותר של ביצים ,הביאה, כנראה, סוחרים מאזורים ברחבי הארץ, את השאיפה לסחור בערים שונות, ובהן גם העיר בני ברק, גם בביצים שאינן  בפיקוח וטרינרי, כנדרש.

    בעקבות מידע חשאי שנתקבל בשיטור העירוני של בני ברק על מסחר בביצים ,שהחותמות המוטבעות עליהן מזוייפות, הוחלט ע"י מר שלמה מלכא, מנהל אגף האכיפה והפיקוח של העירייה ומר יוסף חדד, מנהל השיטור העירוני לפתוח בפעולה מקיפה לגילוי סוחרים בתנאים אסורים.

    לצורך זה יצאו שוטרים ופקחים בשיטור העירוני, בפיקוד מאיר סויסה, מפקד השיטור העירוני בבני ברק, בשיתוף שוטרים ממרחב דן, בהתאם להוראותיו של נצ"מ שלום בוריה, מפקד המרחב, לסדרה של סיורים ומעקבים בקרב סוחרי ביצים ברכבים פרטיים.

    כדי לאפשר את הבדיקה המקצועית של הביצים שולב במבצע השירות הווטרינרי של עיריות בני ברק וגבעתיים, בסיוע ישראל משה פרידמן, חבר הנהלת עיריית בני ברק וסגן יו"ר האיגוד הווטרינרי וד"ר משה רפאלוביץ, הווטרינר המחוזי.

    ואכן, המעקבים והסיורים נתנו תוצאות מבורכות לציבור ,וסוחר בלתי חוקי, תושב עיר שכנה, נתפס עם כמויות של מאות תבניות ביצים שמקורן אינו ידוע, והביצים הוחרמו, בהנחיית הרופא הווטרינרי. למקום הוזעקו מפקחי מועצת הלול, לצורך לקיחת הביצים להשמדה.

    אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה הבהיר, כי כבר לפני כשנתיים ,נעצרו סוחרים בביצים שאינן בפיקוח וטרינרי, ובהתאם להנחיית הרב חנוך זייברט, ראש העיר התבצעו סיורים במשך תקופות ממושכות שהביאו ללכידת כמויות ביצים מסוג זה. בשנתיים אלו היתה הפסקה בסיור בביצים בעייתיות ,אך ,באחרונה, עם קבלת מידע חשאי, הורה ראש העיר להמשיך במבצעים שהביאו לתוצאות חיוביות, ובד בבד, הוא קרא לתושבים לא לתת יד לרכישת ביצים מסוחרים כאלו, ובכך הם יבינו שעדיף להם לחדול ממעשים פסולים אלו, שלא יביאו להם כל תועלת, ואדרבה, תפיסתם עוד תביא אותם להחרמת הסחורה ולקנסות כספיים.

    ד"ר משה רפאלוביץ, מנהל השירות הוטרינרי של עיריות בני ברק וגבעתיים הבהיר לציבור, כי בביצים בלתי מוחתמות ישנם שני סוגי סכנות: ישנה סכנה לזיהומים חמורים שנמצאים בגוף התרנגולת כחיידקי סלמונלה, או בהפרשות הנמצאות בלול גם אם התרנגולת עצמה בריאה. סכנה אחרת היא מהצטברות אנטיביוטיקה הניתנת לתרנגולות או חומרי הדברה, שהינם חומרים כימיים המצטברים בביצים, והם עלולים להגיע, חלילה, להצטברות בכבד של הצורך אותן.

    חנוך זייברט, ראש העיר וישראל משה פרידמן, חבר הנהלת העירייה וסגן יו"ר השירותים הוטרינריים גוש דן יצאו בקריאה לתושבי העיר שלא להשתמש בביצים שנרכשו במקורות חשודים, וכמו"כ להקפיד להבא להימנע מרכישת ביצים מרוכלים וממקורות בלתי מורשים ולרכשן רק ממקורות אמינים ובטוחים ולא להיכנס, חלילה, לסיכונים בריאותיים חמורים.



    0 תגובות