מנכ"ל משרד הפנים חתם על העברת סנהדרין לסמינר הישן

    איתי גדסי No Comments on מנכ"ל משרד הפנים חתם על העברת סנהדרין לסמינר הישן

    מסמך חתום על ידי מנכ"ל משרד הפנים הגיע היום לעיריית ירושלים המאשר את העברת ת"ת סנהדרין בהקצאה לסמינר הישן • שר הפנים דרעי לא עודכן, וכעת הנושא בבירור • מרן הגר"ח קניבסקי הכריע בעד העברת הסמינר למתחם הת"ת

    דרעי, ליצמן וגפני
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סאגת ההקצאות בעיריית ירושלים נמשכת. הבוקר הגיע מכתב חתום בידי מנכ"ל משרד הפנים מוטי כהן, המאשר את סבב ההקצאות של עיריית ירושלים. בין היתר אושרה הקצאת מתחם ת"ת סנהדרין לטובת הסמינר הישן של הרב לוין.

    מיד עם הפרסום ב"קול חי" על אישור משרד הפנים, גורם בכיר בש"ס אמר ל"קול חי" כי מדובר בטעות, וכי המזכירה בלשכת המנכ"ל חתמה על אישור ההקצאות מבלי לידע על כך את המנכ"ל או את השר, והנושא כעת בבירור.

    נראה כי במשרד הפנים יבקשו לתקן את ההקצאות, ויאשרו רק את ההקצאה בנוה יעקב, ללא ההקצאה של ת"ת סנהדרין. לפחות בשלב זה.

    הגורם מציין כי ההקצאות שאושרו הם רק העברת הבניין בנווה יעקב מממ"ד לחרדי. ולא את העברת ת"ת סנהדרין למבנה הסמינר הישן.

    מוקדם יותר היום הכריע גם מרן הגר"ח קניבסקי בעד העברת הסמינר למתחם הת"ת, וחתם על מכתב של רבני הסמינר ורבני דגל התורה הגר"ב סולובייצ'יק והגר"ד כהן, לטובת העברת הסמינר למיקום החדש.

    מעיריית ירושלים נמסר כי מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, אישר היום (א') את בקשת עיריית ירושלים לסבב מבני החינוך בנווה יעקב.

    משמעותו של האישור שהתקבל היום הוא דחייה מוחלטת של טענות עו"ד חביליו  בעתירה לצו מניעה כנגד סבב המבנים בנווה יעקב והוא מהווה אישור לעמדת העירייה בכל הנוגע לצורך בקיומו של סבב מבנים זה הן מצד בית המשפט הן מצד משרד הפנים. כעת, משהוסרו המכשולים של עו"ד חביליו והאופוזיציה, תוך ניצול ציני של ההורים, ייצא המתווה לדרך לרווחת כל ילדי העיר.

    השופט עודד שחם דחה את טענות עו"ד חביליו בדבר אי מתן שימוע, ואף  שיבח את העירייה וציין כי "העירייה הקדישה מאמץ וזמן ניכרים על מנת לבוא בדברים עם ועד ההורים של בית הספר" וכי "התנהל שיג ושיח אינטנסיבי בין העירייה ובין ועד ההורים של בית הספר… לא הונחה תשתית המלמדת כי בקבלת החלטה רוחבית מעין זו קיימת חובה גורפת לקיים שימוע פרטני". באשר למרחק ציין השופט כי "קשה להתרשם כי בהחלטת העירייה על העברת בית הספר למבנה אחר באותה שכונה טמון נזק חמור או בלתי הפיך". השופט הוסיף כי "יש בפי העירייה טענה ראויה לבירור כי קצב צמיחתו של בית הספר אינו מצדיק את הותרתו במבנה הנוכחי".

    מכתב מנכ"ל משרד הפנים

    מכתב מנכ"ל משרד הפנים



    0 תגובות