ילדים מציירים בית מקדש? ההיגיון, האבחון, ההתבוננות

    אתי בורוכוב No Comments on ילדים מציירים בית מקדש? ההיגיון, האבחון, ההתבוננות
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יצא לכם לראות לאחרונה ציור של בית המקדש או ציור של ירושלים בציורי ילדיכם? מעבר לזה שזה מרגש וטהור יש פה הגיון. ילדים מספרים את עצמם בציורים.
    ילדים מבטאים בציורים את האישיות שלהם, את משאלות ליבם, מחשבותיהם והתכנים איתם הם מזדהים. אבחון הציור הוא כלי נהדר להבין את המצייר ואת אישיותו, מצבו הרגשי, זה כלי שמאפשר לנו לזהות את כישוריו ולאתר מצבי מצוקה.

    יש מבחני ציור מקובלים כמו אבחון ציור עץ, בית, דמות וציור חופשי, אנו מאבחנים בין היתר את הסמלים שהילד בוחר לצייר ואת הקווים, הלחץ, הארגון והגודל של הציור.
    ילדים בכל בעולם מציירים, ויש סמלים אונברסאליים שאופייניים בציורים של ילדים מתרבויות ומגזרים שונים בעולם, כמו ציור אדמה, ציורי בתים וציור שמש. בציורים של ילדים דתיים וחרדיים רבים ניתן לראות סמלים יהודיים ורוחניים יותר ממגזרים אחרים, לדוגמא בימים אלו בשלושת השבועות אנו נראה הרבה ציורים של בית המקדש,הכותל, וכד'

    לפני חג השבועות הר סיני יככב הרבה בציורים ובחג הפסח ארבע כוסות, מצות ויין.
    תופעה אופיינית נוספת מעניינת שאני רואה זה ציורי רבנים, צדיקים וגדולי דור אצל ילדים דתיים.זה יכול לבטא את השאיפה שלהם להיות גדולים, ואת ההערכה שלהם לדמות של צדיק.
    מעניין לראות גם את אופן הציור של הדמויות של ילדים חרדיים, בדרך כלל הדמות תהיה צנועה ועדינה יותר בלבושה. ונראה מגבעות,כיפות וציצית.

    טיפ:
    ילד בבית דתי גדל לחינוך של תורה ומצוות, כאשר בציוריו נראה ציורים עם תוכן שמבטא מרד בנורמות ובמוסכמות שמתאימים לחינוך שלו כדאי לבדוק מצוקה רגשית ותיסכול שיכולים להתבטא במרד, אפילו במרד בנורמות הדתיות עליהם הוא חונך. לדוגמא בחור ישיבה בן 14 שצייר בדמות האדם חולצה עם כיתוב של אותיות באנגלית ובנעליים כיתוב נוסף,ילד זה היה בישיבה ובבית שלובשים בו שחור לבן. ילד זה היה בתהליך של מרדנות שהתבטא גם בירידה רוחנית. כדאי להיות ערניים לסמלים שילד מצייר אם הם מבטאים ערך הפוך מהחינוך שלו.

    ולאבחון השבועי:
    Scanנורית

    את אדם שאפתן בצורה מדהימה ויש לך רצון תמידי להשיג עוד. את ספונטאנית, זריזה ומקורית. יש לך אינטואיציה וחשיבה מהירה. מבחינה רגשית את חיונית מאוד יש אי שקט וחוסר סבלנות עם תחושת חוסר סיפוק. ניחנת בכישורים רבים כושר משא ומתן, חוש מסחרי, הבנה מהירה של העניין, יכולת למצוא קיצורי דרך וכושר תמרון מעולה. יש לך גם חושים ערניים.
    הצרכים שלך הם בטחון כלכלי, הערכה על הישגים מהסביבה וצורך בתנועה, שינויים וחיים עם עניין.

    זה נראה שאין לך דיוק לגבי המטרות שלך והכיוון בחיים לא ברור, אני ממליצה ללכת לאימון אישי כדי לדייק את המטרות והרצונות שלך ולבדוק איך את מגשימה אותם.
    בנוסף אני ממליצה ללכת לקורס מנדלות כדי להתחבר ולהקשיב לעצמך. ולקורס פסיכולוגיה בשיטה חסידית שיעזור לך גם ברמה האישית וגם יכול לחבר לך תחומים שלמדת בעבר גרפולוגיה ורפלקסולוגיה. דבר נוסף שהייתי ממליצה לך הוא לפנות לחוג ריקוד או התעמלות (לאחר אישור רופא) כדי לפרק מתח ולמלאות את הצורך בתנועה.

    רוצים גם אתם? שלחו אלינו:
    הכתיבה תתבצע בשפת האם של הכותב/ת (תוכלו לכתוב בכל שפה).
    כתבו 10-12 שורות לפחות על גבי דף נייר חלק בגודל A4. בסיום הכתיבה הוסיפו חתימה. בדף נפרד ציירו עץ.
    הכתיבה תתבצע בעט כדורי, לא בעט נובע, לא בצבע ולא בעיפרון.
    שלחו את הכתב והציור ל [email protected] וציינו שאלה או שתיים המעסיקות אתכן במיוחד.



    0 תגובות