דיון סוער על חוק הלאום: "חוק אפרטהייד"

    איתי גדסי No Comments on דיון סוער על חוק הלאום: "חוק אפרטהייד"

    הדיון על חוק הלאום בוועדה המשותפת החל • השר לוין: "יש כאן מבחן, גם אישי, גדול מאוד לכל אחד ואחת מחברי הכנסת" • ח"כ איימן עודה: "אנחנו בני המולדת הזו ואין לנו מולדת אחרת מלבדה"

    ח"כ איימן עודה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הדיון בוועדה המשותפת של חוק הלאום החל ובפתח הישיבה אמר יו"ר הוועדה ח"כ אמיר אוחנה כי ראש הממשלה שתכנן להגיע לישיבה לא יוכל להגיע וייעדר מהדיון.

    השר יריב לוין אמר בדיון: "זהו רגע חגיגי וחשוב. הצעת החוק הפרטית שמונחת כאן בפנינו אשר הממשלה וברשה רה"מ בנימין נתניהו תומכים בה תמיכה חדה וברורה. החוק איננו בא לקבוע דברים חדשים אלא בא לומר במידה רבה את המובן מאליו שמדינת ישראל היא מדינת של העם היהודי. נוצרה מציאות של חוסר איזון כאשר החקיקה שותקת ביחס לזהותה היהודית של המדינה. החוק בא להשיב את הסדר בעניין הזה, להבהיר את מה שאולי טעון הבהרה, להשיב את מרכזיותה של מדינת ישראל וייחודה כמדינת הלאום של העם היהודי. הצעת החוק הזו היא הצעת חוק שכל מפלגה ציונית צריכה לתמוך בה".

    "מבטאת את היסודות העמוקים ביותר של הציונות, שעל בסיסם נבנתה מדינת ישראל. יש כאן מבחן, גם אישי, גדול מאוד לכל אחד ואחת מחברי הכנסת, בוודאי ליו"ר הנבחר של מפלגת העבודה אבי גבאי וגם ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד, כאן תיבחנו במעשים ולא בדיבורים".

    יו"ר 'הרשימה המשותפת', ח"כ איימן עודה, אמר: "שום חוק גזעני לא ישכתב את ההיסטוריה והעובדות, אנחנו בני המולדת הזו ואין לנו מולדת אחרת מלבדה. אנחנו לא באנו למדינת ישראל, מדינת ישראל באה אלינו ועלינו. שום חוק לא יעלים את הערבית היא שפת המקום ובני המקום, היא חלק מהמרחב ומהנוף וכך היא תישאר. לפי סעיף א' ג בחוק נקבע שכל ספר החוקים יכרע ברך בפני הזהות היהודית, כלומר זה חוק על שיעמוד מעל לחוקי היסוד".

    "אף חוק אפרטהייד לא ימחק את העובדה שיש במולדת הזאת שני עמים. אני עדיין מאמין כי יש כאן רוב שרוצה לחיות בשלום, שיוויון ודמוקרטיה והרוב הזה חייב עכשיו לקום למאבק עיקש נגד הממשלה המסוכנת הזאת".



    0 תגובות