'חוק ירושלים' אושר בוועדת החוקה לקריאה ראשונה

איתי גדסי 2 Comment on 'חוק ירושלים' אושר בוועדת החוקה לקריאה ראשונה

גפני הסיר את התנגדותו ולאחר רביזיה נוספת שהוגשה: ועדת החוקה אישרה את "חוק ירושלים" המכונה "חוק בנט" לקריאה ראשונה • על פי הצעת החוק, בכל הסכם עתידי, לא יוכל אף גורם ישראלי לחתום על מסירת ירושלים ללא אישור של 80 חברי כנסת

כוחות צה"ל בעת שחרור העיר העתיקה צילום: ארכיון לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה היום (רביעי) לקריאה ראשונה את – הצעת חוק-יסוד ירושלים בירת ישראל, שיזמם שר החינוך, נפתלי בנט וח"כ שולי מועלם רפאלי. שמונה ח"כים התנגדו לרביזיה ושישה תמכו.

בשנת 2000 תוקן חוק יסוד ירושלים בירת ישראל ונוספו לו סעיפים הקובעים כי שטח ירושלים כולל גם את כל השטח שהתווסף לה במלחמת ששת הימים וכי לא תועבר כל סמכות המתייחסת לתחום ירושלים לגוף זר. הסעיף האוסר על מסירת שטחים מירושלים לריבונות זרה משוריין ברוב של 61 ח"כים וסעיף השריון (הנוקשות) עצמו משוריין ברוב רגיל.

לפי הצעת החוק ישונה הרוב הדרוש לשינוי הסעיף האוסר על מסירת שטחים מירושלים לריבונות זרה ל-80 ח"כים וסעיף השריון (נוקשות) ישוריין בעצמו ברוב של 61 ח"כים.

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) נימק את הרביזיה: "הרביזיה אינה דבר טכני. ההתנהלות סביב תיקון חוקי יסוד צריכה להיות יותר שקולה וקפדנית. אם לא נתייחס בכבוד לחוקה למה שאחרים יתייחסו אליה כך. הצעת החוק הזו היא תיקון משמעותי בחוק יסוד שעוסקת בשאלה פוליטית וסימבולית. ברמה החוקתית ההצעה בעייתי במיוחד כי חותרת תחת עיקרון שלטון הרוב".

כזכור, כשהחוק המדובר יצא לדרך, הודיע חבר הכנסת משה גפני על התנגדותו ולאחר התייעצות עם גדולי ישראל, הודיע גפני על הסרת התנגדותו.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ישאת חוק ירושלים בתורה לא צריך יותר – הקב"ה נתן לנו ואף נקניק לא יכול לקחת לנו את ירושלים.