ארדן: "לא היתה לגופי הביטחון התנגדות להצבת המגנומטרים"

    עמית דניאל 3 Comment on ארדן: "לא היתה לגופי הביטחון התנגדות להצבת המגנומטרים"

    השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, טוען כי "אף אחד מגורמי הביטחון לא העלה ההערכה שתהיה כזו התנגדות בכזה היקף" • משיב לדברי שרים בתקשורת: "אף אחד מהשרים לא היה שותף לתהליך" • וגם: "זה מאבק על ריבונות"

    השר ארדן וראש הממשלה נתניהו צילום: עמית שבי, פול
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אומר כי בדיון על המגנומטרים, כלל גופי הביטחון צידדו בהצבת המגנומטרים: "חד משמעית היה תהליך סדור ששותפו בו כל הגופים הרלוונטים, צה"ל, משטרה ושב"כ. נושא גלאי המתכות עלה ואף אחד לא חשב שיש בו לעורר את אותן תגובות".

    "אני אומר את הדברים כמי שהיה שותף בכל הדיונים בנושא. ראש הממשלה דרש לתגבר את האבטחה. אף גוף מקצועי בטחוני לא העלה את התרחישים שהתרחשו בשטח והתחילו להבעיר את השטח. אף גוף בטחוני לא העלה התנגדות או הערכה שתהיה התנגדות בההיקף כזה גדול בהצבתם של גלאי המתכות. הסיבה היא מאבק על ריבונות" אומר השר בריאיון לגל"צ.

    לדבריו: "אף אחד מהשרים לא היה שותף לתהליך שהתרחש בזמן קצר שלו היו שותפים כל גורמי הביטחון. המשטרה העלתה חשש שמוסלק בהר הבית עוד כלי נשק בשבת שעברה כל החבלנים הגיעו לסרוק את ההר. מגנומטר זו לא המצאה של משטרת ישראל. במקומות הומי אדם בעולם ישנם מגנומטרים".

    על ההודעה שיצאה לאחר ישיבת הקבינט האחרונה ביום חמישי בלילה, בה היה נראה כי הקבינט מעביר את האחריות על משטרת ישראל, אמר השר ארדן: "היה איזשהו פער שגרם בין החלטת הקבינט להודעת הדוברות ולכן נוצר בלבול. כבר מהרגע הראשון היה ברור שההצבה של המגנומטרים כרוכה באישור ראש הממשלה. ב-2015, לדוגמא, לא היה אישור להצבת המגנומטרים והפעם כן. הקבינט ביום חמישי בלילה, ברוב גדול, החליט להותיר את המגנומטרים" אמר.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      ארדן וביבי שני נקנקיות בפיתה נלחמים בטרור עם גלאי מתכות – צריך לבכות על זה. – טוהר הנשק – פשוט נקנקיות

    2. 2

      דם נשפך ואותם מעניין גלאי מתכות שילכו…

    3. 1

      יוסי מולנר מה אתה מציע?